نمایشگاه دوسالانه توکیو به مکانی تبدیل شده تا خودروسازان از بسیاری از مدل‌های مفهومی و تولیدی خود

برای اولین بار رونمایی کنند. در میان طیف زیادی از خودروهایی که در این نمایشگاه برای اولین بار به نمایش

درمی‌آیند، گروهی از اهمیت و ارجحیت بیشتری برخوردارند که در این فهرست شاهد ان خواهید بود.

عصر ایران به نقل از “اتوگاید“، تویوتا سنتری قطعا یکی از محبوب‌ترین خودروهای نمایشگاه توکیو است.

 

 

یک خودروی 4 در که رقیب رولزرویس محسوب می‌شود حتی شباهت به لوکس انگلیسی‌ها قابل کتمان نیست.

سامانه مولد قدرت این خودرو  از نوع هیبریدی است. شیک، مدرن و به روز محسوب می‌شود. موتور الکتریکی

این خودرو با یک موتور 5 لیتری V8 کامل می‌شود. تویوتا در این خودرو موتورهای V8  را جایگزین V12 در نسل‌های

قبل کرده است.


کانسپت کوپه ویژن مزدا

 

 

حجم‌ پردازی‌ ها و منحنی‌های چشم‌ نوازی نیز در طرفین خودرو وجود دارد و در نمای روبه‌رو در موتوری را می‌بینیم

که تا بالای جلوپنجره کشیده شده است. چراغ‌های جلوی باریک نیز به سمت عقب و تا روی گلگیرها کشیده شده‌اند.

سقف ویژن کوپه نیز مانند یک نیم دایره به زیبایی تا صندوق عقب ادامه می‌یابد. فرم چراغ‌ها و نمای عقب خودرو

هم ما را به یاد مزدا ام ایکس 5 می‌اندازد.


هوندا اسپورت EV

 

 

مدل اوربان این خودرو را با طیف وسیعی از فناوری در فرانکفورت آلمان دیدیم و اینک مدل دیگری از این خودرو

با همان شکل و شمایل در غرفه هوندا در توکیو دیده می شود. می‌توان پیش‌بینی کرد از نظر طرح کابین و شرایط فنی،

شبیه به اوربان EV باشد. اسپرت EV، احتمالا با سطح بالایی از هوش مصنوعی و توانایی استفاده از فناوری خودران

معرفی خواهد شد. از سویی دیگر، ویژگی اسپرت این خودرو مسلما اهمیت بیشتری نسبت به فناوری‌ خودران خواهد داشت.


مدل مفهومی مزدا کای

 

 

خودروی مفهومی مزدا کای به پیشرانه ی اسکای اکتیو X مجهز است.

طبق برنامه طراحی مزدا با نام کودو ساخته شده و مزدا معتقد است که خودروی مفهومی‌اش بیانگر پخته‌تری

از طراحی است که مزدا این پختگی را مدیون برنامه طراحی کودو می‌داند. در خصوص طراحی خودروی مزدا کای

باید گفت که نمای خودروی مذکور خشن و عضلانی است و با نیم نگاهی به جلوی خودرو، مشاهده گلگیر برجسته،

چراغ باریک و جلو‌ پنجره بزرگ شما هم به خشن و عضلانی بودن نمای جلو اعتراف خواهید کرد.


دایهاتسو DN Compagno

 

 

این خودروساز ژاپنی اکنون سال‌هاست که تنها به فعالیت در بازار ژاپن می‌پردازد و عموماً در کلاس خودروهای

کوچک فعالیت دارد. خودروی کوپه کامپکت DN Compagno که از اتومبیل قدیمی Compagno این شرکت الهام

گرفته شده، از طراحی زیبا و منحصر به فردی بهره می‌برد. این کوپه جذاب چهار در تقریبا نامرئی و استایل بدنه

آن بسیار سیقلی و خوش‌تراش است. با توجه به برتری خودروهای کم مصرف در بازار ژاپن این اتومبیل نیز به

دو پیشرانه یک لیتری توربوشارژ و 1.2 لیتری پلاگین هیبرید مجهز شده است.