تفاوت های ساندرو معمولی با ساندرو استپ وی:
در بخش طراحی تفاوت خاصی میان این دو خودرو نیست!
تنها لوازم مورد نیاز برای تردد بیشتر در جاده های کوهستانی و سنگ لاخ برروی مدل استپ وی نصب شده
تا آسایش بیشتری به مالک خود هدیه کند.
- باربند اسپرت روی سقف ( فابریک )
- آینه های جانبی با رنگ نقره ای مات
- کاسه چراغ های مشکی رنگ جلو برای هماهنگی با طرح کلی استپ وی
- ضربه گیرهای پلاستیکی مقاوم و بدون رنگ که لبه گلگیرها را پوشانده اند
- سپرهای نیمه رنگ شده که برای آفرود مناسب تر هستند
- دیفیوزر کرومی سپر جلو و عقب
- رکاب اسپرت ( فابریک )
- طرح رینگ متفاوت با مدل معمولی
کابین و تجهیزات:
نکته جالب اینجاست که اگر در بخش طراحی دو مدل معمولی و استپ وی ساندرو کمی متفاوت بودند , اما
در بخش تجهیزات هیچ فرقی بایکدیگر ندارند و هر دو مدل از کمبود آپشن و طرح کهنه شده این نسل از ساندرو
( 2007-2012 ) بشدت رنج می برند!
تنها موارد قابل ذکر:
- تنظیم ارتفاع نور کاسه چراغ های جلو به شکل دستی
- قفل مرکزی
- سیستم صوتی با قابلیت پخش CD بهمراه ورودی USB
- دسته کنترل صوتی که در پشت غربیلک ( سمت راست ) قرار گرفته ااست.
- داشبورد رنو ساندرو
- غربیلک فرمان و صفحه کیلومتر رنو ساندرو
- دسته تنظیم سیستم صوتی ساندرو
- داشبورد رنو ساندرو
البته نباید از کیفیت و توان خروجی 4 باند ساندرو که بطور فابریک بر روی درب ها نصب شده اند چشم پوشی کرد!
توانی که دور از انتظار است و در حد سیستم صوتی فابریک کاملا مطلوب بنظر می رسد.
ابعاد رنو ساندرو:
طول: 4024
عرض: 1753
ارتفاع: 1584 ( ارتفاع ساندرو معمولی از سطح زمین 1534 میلیمتر است )
فاصله بین دو محور: 2588
حجم قسمت بار: 320 ( لیتر )
در حقیقت ساندرو استپ وی به دلیل وجود ضربه گیرهای پلاستیکی 13 میلیمتر از عرض و بدلیل وجود
دیفیوزرها 4 میلیمتر در طول , بزرگتر از ساندرو معمولیست. اما نکته مهم ارتفاع ساندرو استپ وی است
که دقیقا 50 میلیمتر از مدل معمولی بیشتر است تا شرایط را برای تردد در مسیرهای خارج از شهر راحت تر کند.
فاصله بین دو محور هر دو مدل ساندرو برابر است و باید گفت که به عنوان یک هاچبک فضایی ایده آل به
سرنشینانش هدیه می دهد.
ایمنی:
دو ایربگ و 3 ستاره ایمنی از موئسسه تست ایمنی اروپا در سال 2008 تنها دارایی ساندرو مونتاژ پارس خودرو
به حساب می آیند. سیستم ترمز در محور جلو دیسکی و در محور عقب کاسه ایست!
سیستم های ABS و EBD هم بطور استاندارد در نظر گرفته شده اند تا در شرایط مختلف راننده استپ وی با مشکل
خاصی روبرو نشود.
euroncap_dacia_sandero_2008_3stars
موتور و توان حرکتی:
بازهم همان موتور K4M معروف شرکت رنو که دیگر مشخصات آنرا حفظ کرده ایم!
حجم موتور: 1598 سی سی ( 4 سیلندر – 16 سوپاپ )
قدرت موتور: 105 اسب بخار
حداکثر گشتاور: 140 نیوتن متر
نوع گیربکس: 4 سرعته اتوماتیک ( تیپ ترونیک ) ( کد گیربکس AL4 )
شتاب اولیه: 11.5 ثانیه
میانگین مصرف سوخت: 8.3 لیتر در صد کیلومتر
وقتی سوار بر استپ وی هستید کاملا حس نشستن درون یک کراس اور را دارید.
البته سقف بلند ساندرو که از لوگان به ارث برده است , حس کراس بدون استپ وی را دوچندان می کند.
قاعدتا هر چه ارتفاع خودرو از سطح زمین بیشتر باشد مرکز ثقل کمتری دارد. بنابر این تصور ایجاد می شود
که انتظار چندانی از ساندرو استپ وی برا انجام مانور نمی توان داشت!
اشتباه نکنید…
ساندرو استپ وی باتوجه به ارتفاع زیاد خود از سطح زمین , هنگام انجام مانورهای مختلف رفتار مناسبی از
خود بروز می دهد که غیر قابل انتظار است!
چراکه راننده هر لحظه به این فکر می کند که آیا استپ وی از پس پیچ بعدی بر می آید یا… که استپ وی به راحتی
درون پیچ قرارگرفته و به مسیر ادامه می دهد. البته این به آن معنانیست که قدرت مانور استپ وی بالاست و رقیب
می طلبد , بلکه در حد و اندازه خودش مطلوب است. ارتفاع مناسب از سطح زمین راننده استپ وی را تحریک می کند
تا باجسارت تمام به مسیرهای خارج از جاده و ناهموار ورود کند!
البته پذیرش سیستم تعلیق و فنربندی استپ وی به حدی بالاست که کمتر ضربه ای باعث رنجش سرنشینان می شود.
واقعا سواری استپ وی همانند داستر نرم و لذت بخش است. قدرت ترمزها بالاست و دنده با این وجود که سیستم حفاظتی
گیربکس حتی در حالت تیپ ترونیک هم برای حفاظت از سلامت موتور و گیربکس کمی خود محور عمل می کند ولی در
حالت تمام اتوماتیک با پایین ترین خطا به نسبت دیگر رقیبان خود خاطره ای خوش در ذهن راننده استپ وی به جا می گذارد.
موتور کشش و توان کافی برای جابه جایی این هاچبک قلدر را دارد و در این میان اتوماتیک بودن گیربکس به مذاق آفرود
دوستان حرفه ای خوش نمی آید. چراکه با نبودن گیربکس اتوماتیک می توان فشار بیشتری به موتور و گیربکس استپ وی
وارد کرد تا آن روی سکه راهم ببینیم…
نتیجه گیری:
سوال:
آیا استپ وی در مقابل ساندرو معمولی واقعا ارزشمند تر است؟
پاسخ:
اگر ساکن شمال کشور یا مناطق کوهستانی باشید , بله!
اما اگر در کلان شهرهایی مانند تهران ساکن هستید , قطعا خیر!
در اینصورت یا برنامه دیگری برای پول خود نداشته اید یا صرفا برای اینکه دوستان و آشنایان می گویند
ساندرو استپ وی بهتر است حاضر به پرداخت این مبلغ شده اید.
دلیل آن هم واضح است , چراکه هر روز به سفر کوهستانی نخواهید رفت و باتوجه به هندلینگ بهتر
ساندرو معمولی , کیفیت و لذت رانندگی کمتری در اختیار دارید!
در مورد کیفیت ساخت و استهلاک هم باید تکرار کنم , ساندرو استپ وی در 5 سال ابتدای خرید هیچ هزینه ای
بجز سرویس های دوره ای برای مالک خود نخواهد داشت…
سواری نرم و لذت بخش ساندرو؟!!!!!!!!
تعلیق خشک و صندلیای سفت ساندرو که توی مسافرت همه سرنشینا رو خسته میکنه. ابر صندلیای ساندرو کاملا صافه و بدن رو دربر نمیگیره. انگار روی صندلی پارک نشسته باشی.
مصرفشم که فوق العاده بالاست. کسایی که مثل من ماشینشونو از پراید تبدیل به ساندرو کردن فقط احساس کراس اوور بهشون دست میده وگرنه این ماشین هاچبک کراس هست(قابل توجه نویسنده متن!). در کل غیر از اتوماتیک بودنش هیچ مزیت دیگه ای نسبت به هیچ ماشینی نداره و من که از خریدم اصلا راضی نیستم
سلام.
شما بیان کردید که ساندرو = هاچبک کراس! عجب… , حتما لوگان ( تندر 90 ) هم = سدان کراس! اینطور که شما می فرمایید حتما ساندرو استپ وی = SUV ( شاسی بلند ).
چقدر جالب! بدون شک اولین نفری هستید که در رابطه با سواری ساندرو این چنین نظری دارید , خب من از دیگر مالکان ساندرو و ساندرو استپ وی در خواست دارم تا نظر خودشون رو در رابطه با سواری
ساندرو با ما مطرح کنند. پیشنهاد: اگر ساندرو اینقدر خودرو بدی هست چرا با خودرویی مانند 207 اتوماتیک جدید تعویضش نمی کنید تا معنی صندلی و سواری خشک و خشن رو بیشتر درک کنید؟؟؟
البته با این پول البته تو مملکت ما میشه ماشین چینی هم خرید و هر روز تونمایندگی ها درگیر قطعات چینی بود ولی من به شخصه ماشین پدر مادر دار مدل پایین رو مثل تندر به به این ماشین پلاستیکی های چینی ترجیح میدم