مسئولان پژو که به دنبال تکرار این موفقیت بودند با فیس لیفتی ساده به نام 206 پلاس ( 207 مونتاژ ایران ) دوباره

به میدان رقابت آمدند. 206 پلاس از 2010 تا سال 2012 تنها در اروپا عرضه شد. اما بدون شک موفقیتی که برند پژو

در پروژه 206 کسب کرد اتفاقیست که دیگر برای هیچ یک از محصولات پژو از جمله 206 پلاس تکرار نشد!

 

 


طراحی»»»

پژو 206 در اصل تعریف دقیقی از لوگو برند پژوست…

بچه شیر فرانسوی که بدون شک در زمان عرضه خود یکی از جوان پسندترین خودروهای آن زمان بود. خودرویی

که با آمدنش به ایران شور و شوق زیادی به همراه داشت و استقبال کم نظیری را تجربه کرد. 206 که با انواع

مختلفی در بازار جهانی به فروش می رسید , در ایران عزیزمان تنها با مدل هاچ بک و صندوقدار عرضه شد.

 

 

البته نباید از یاد برد که پروژه مشترک 206 صندوقدار مابین ایران خودرو و پژو در نهایت با کارشکنی پژو با سرمایه

گذاری ایران ولی به نام پژو به ثبت رسید…

 

 


کابین و تجهیزات»»»

درون کابین:

تنها تفاوت پژو 206 های جدید اضافه شدن نمایه هایی روی نمایشگر میانی داشبورد است. تصویری از خودرو که

باز بودن درب ها و فعال بودن سنسورهای دنده عقب را نمایش می دهد+ دماسنج . باور کنید که هیچ اتفاق دیگری

رخ نداده است!

 

تهویه مطبوع غیر اتوماتیک

تنها دو بلندگو برای درب های جلو

پخش CD باپوشش USB

دسته تنظیم سیستم صوتی

سنسور دنده عقب

تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو

تنظیم دستی آینه های جانبی

شیشه های برقی سرنشینان جلو

شیشه های دستی برای سرنشینان عقب

تنظیم ارتفاع دستی برای صندلی راننده

صندلی های تاشو عقب…

خب همینطور که می بینید حجم آپشن ها قلب خریدار را به درد می آورند!

 

 

افت کیفیت مونتاژ و قطعات کابین نسبت به نمونه های قبل از سال 89 به وضوح مشخص است. نباید از یاد برد که

کلا پژو 206 برای افرادی با قد کمتر از 160 سانتیمتر ساخته شده است. البته در صورت استفاده برای 4 سرنشین!

در غیر این صورت تنها با دو سرنشین بلند قد در ردیف جلو و یک سرنشین در ردیف عقب به حالت چهار زانو  .


ایمنی»»»

همراه با کاهش کیفیت ساخت پژو 206 های جدید , گویا ایمنی آنها نیز دستخوش تغییراتی شده است!

جمع نشدن ستون A ( ستون های مقابل راننده و سرنشین جلو ) که یکی از نشانه های بارز ایمنی پژو 206 به شمار

می رود , امروزه در جاده و خیابانهای ایران دیگر دیده نمی شود. گویا این موضوع با تغییر180 درجه روبرو شده است!

البته مشکل جدی دیگر تقسیم وزن 206 های ایران است. سبک بودن محور عقب پژو 206 های ایران شما را وادار می کند

تا با کوچک ترین اشتباه در هنگام انجام مانور یا عبور از پیچ های تند و تیز , چرخ ها را با سقف جا به جا کنید…

دو کیسه ایمنی برای راننده و سرنشین

محور جلو»»» از نوع دیسکی

محور عقب»»» از نوع کاسه ای

به همراه سیستم های:
ABS ( سیستم ضد قفل چرخ ها )

EBD ( تقسیم هوشمند نیروی ترمز به هر چهار چرخ )

EBA ( سیستم کمکی برای استفاده از حداکثر توان ترمز خودرو )


موتور و توان حرکتی»»»

کد موتور: TU3A

حجم دقیق موتور: 1360

تعداد سیلندر و سوپاپ: 4 سیلندر و 8 سوپاپ

حجم دقیق موتور: 1360 سی سی

حداکثر قدرت موتور: 75 اسب بخار

حداکثر گشتاور موتور: 118 نیوتن متر

گیربکس : 5 سرعته دستی

شتاب اولیه: 14.1 ثانیه!

میانگین مصرف سوخت: 6.4 لیتر در صد کیلومتر


سوار بر تیپ 2»»»

کشش موتور محدود است و این موضوع تا حدیست که تیبا 2 ( هاچبک ) به راحتی از ما عبور می کند.

در کل زمانیکه سوار بر پژو 206 تیپ 2 هستید بجز پراید با خودرو دیگری رقابت نکنید…

همچنان نباید فراموش کرد که محور عقب سبک 206 می تواند مانند کسی باشد که دارد خنجری از پشت سر به شما

و دیگر سرنشینان بزند! پژو 206 هاچ بک که در اصل کاربرد خانوادگی ندارد و صرفا برای اسپرت سواران طراحی شده

است , باتوجه به سیستم تعلیق و فنربندی خشک و اسپرتش در طول مسیر سرنشینان را دائما به این طرف و آن طرف

پرتاب می کند.

بدون شک مهیجترین اتفاق درون کابین پژو 206 این است که راننده با سرعت بالا از روی سرعت گیر و دست اندازها

عبور کند تا با برخورد سر سرنشینان عقب با سقف خودرو و درخواستهای مکرر آنها برای کاهش سرعت کمی از خشکی

کابین کم شود . نمی توان گفت قدرت ترمز ها بالاست , پس نباید بیش از حد روی این ترمزها حساب باز کنید!

( تازه متوجه شدم چرا کاپوت اکثر 206 های تیپ 2 , لکه رنگ دارند… ).

نقاط کور درون کابین پژو 206 خصوصا هنگام دنده عقب گرفتن طوفان به پا می کنند. البته اگر سرنشینان عقب حاضر

باشند دیگر چیزی به نام دید عقب وجود نخواهد داشت. این مورد باتوجه به نصب سنسور دنده عقب تاحدودی برطرف

شده است و باقی کار را باید به کائنات واگذار کرد…


نتیجه گیری»»»

نکات مثبت:

مصرف کم + ابعاد مناسب برای تردد درون شهری.

نکات منفی:

کشش و توان کم موتور + تعمیرات پر هزینه + فضای کم برای سرنشینان عقب و قسمت بار ( 245 لیتر )

+ مشکلات متعدد مونتاژ و سیستم برق کشی + ترمزهای ضعیف + آپشن های کم + بیرون بسته شدن زاپاس و…


قیمت روز:

34 میلیون تومان  ( 1396/11/14 )


منبع:

( مجله خودرو گراف )