دو

موتور برای 4 خودرو!

 

شرکت رنو نیسان برای چهار مدل از محصولات خود دو موتور در نظر گرفته است

که در حال حاضر هر 4 خودرو در بازار ایران قابل دسترس هستند.

موتور 1618 سی سی توربو

که با 4 سیلندر و 16 سوپاپ 190 اسب بخار قدرت تولید می کند.

این موتور برای رنو تلیمسن و نیسان جوک اسپرت ( فقط کد اسپرت ) در نظر گرفته شده.

نکته اینجاست که گشتاور این موتور 1.6 لیتری توربو برای تلیسمن به عدد 260 نیوتن متر می رسد

ولی برای نیسان جوک اسپرت به عدد 240 نیوتن متر کاهش می یابد.

از سوی دیگر شتاب اولیه تلیسمن 7.7 ثانیه بطور استاندارد است و شتاب اولیه نیسان جوک نزدیک

به 8 ثانیه است , اعدادی که با توجه به نسبت ابعاد و وزن انتظار می رفت جابه جا باشند اما اینطور نیست!

استفاده از گیربکس CVT_XTRONIC برای نیسان جوک اسپرت از جذابیت رانندگی کم کرده , در حالی که با

وجود گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تلیسمن طبق ادعای مسئولان رنو حسی شبیه به تعویض دنده و شتابگیری های

خودروهای F1 را تجربه خواهید کرد! ( ادعایی که به دور از حقیقت نیست! )

 

موتور 2488 سی سی تنفس طبیعی

که با 4 سیلندر و 16 سوپاپ توان تولید 171 اسب بخار قدرت را دارد.

این موتور برای رنو کولئوس و نیسان ایکس تریل در نظر گرفته شده است.

در این بخش هم رنو کولئوس با گشتاور 233 نیوتن متر نسبت به گشتاور 226  نیوتن متری نیسان ایکس تریل

برتری کامل دارد! اما این برتری به همین مرحله ختم نمی شود و کولئوس باثبت شتاب اولیه 9.8 ثانیه جایی

برای ایکس تریل که در بهترین حالت 11 ثانیه برای رسیدن به 100 کیلومتر در ساعت زمان نیاز دارد باقی

نمی گذارد…

گیربکس استفاده شده برای هر دو خودرو کولئوس و ایکس تریل از نوع CVT_XTRONIC است.

در حال حاضر شرکت نگین خودرو نماینده رسمی رنو در ایران و شرکت جهان نوین آریا نماینده رسمی نیسان

به فروش و خدمات پس از فروش این محصولات مشغول اند.