تویوتا بالاخره از جزئیات تصمیم خود برای رقابت با دیگر خودروسازان در زمینه ماشین‌های برقی اعلام کرد.

طبق این تصمیم این شرکت که تا کنون روی خودروهای با سوخت هیدروژنی و هیبریدی تمرکز کرده بود از این به بعد

بیشتر به سرعت ماشین‌های الکتریکی می‌رود. البته در حال حاضر مدل پریوس از این کمپانی یکی از پر فروش‌ ترین

و محبوب‌ترین خودروهای جهان در این زمینه به حساب می‌آید. طبق این تصمیم، تویوتا تا سال 2020 حداقل 10 خودرو

که کاملا با برق کار می‌کنند را به بازار ارائه می‌کند و از سال 2025 نیز قصد دارد از هر خودرویی که به بازار عرضه می‌کند

یک نسخه تمام برقی یا الکتریکی ارائه دهد.

 

 

این اظهارنظر تویوتا به نقل از یک خبرگزاری ژاپنی منتشر شده که در آن از جمله به تصمیم این کمپانی به تمرکز

روی بازار چین برای خودروهای برقی اشاره شده است. به جز چین این نوع از خودروها در بازار ژاپن، هند، اروپا

و آمریکا نیز عرضه می‌شوند. برای تحقق یافتن این تصمیم تویوتا، با پاناسونیک برای توسعه فناوری فعلی باتری‌های

لیتیوم-یون و ساخت نسل جدید باتری‌ها وارد همکاری شده و سرمایه‌گذاری نزدیک به 13.3 میلیارد دلار را تا سال

2030 در زمینه باتری آغاز کرده است.

تویوتا قصد دارد با پیشرفت این قسمت از تولیدات این برند در آینده نزدیک به نیمی از فروش خود را از خودروهای

الکتریکی ( هم نمونه‌های کاملا الکتریکی و هم خودروهای هیبریدی ) تأمین کند. طبق این تصمیم، این شرکت باید تا

سال 2030 سالیانه 5.5 میلیون عدد از این نوع خودروها را به فروش برساند. شرکت‌‌ های دیگری نیز در طی یکی دو

سال گذشته برنامه نسبتا مشابه‌ای را برای سرمایه‌گذاری و رقابت در این صنعت رو به رشد اعلام کرده‌اند و با اینکه تویوتا

در این زمینه نسبت به رقبای خود اندکی کندتر عمل کرده است اما با توجه به حجم بازار این شرکت، تأخیرهای این برند

احتمالا تأثیر چندانی در سهم‌ گیری از بازار خودروهای الکتریکی نخواهد داشت. برخی از این برند ها حتی از این نیز پا را

فراتر گذشته‌اند و برای نمونه کامیون تسلا Semi از مجموعه ایلان ماسک دریچه‌های جدیدی را در این زمینه گشوده است.

منبع: techcrunch.com