زمانی که عربستان رسما ممنوعیت رانندگی برای زنان را لغو کرد،شرکت های خودروسازی وقت را برای جذب

۹ میلیون مشتری ای که جدیدا به جمع خریداران احتمالی خودرو در عربستان اضافه شده اند تلف نکرده و سریعا

وارد عمل شده اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، این تصمیم حکومت عربستان سر و صدای زیادی در شبکه های اجتماعی

به راه انداخته و موافقان و مخالفان بسیاری را برانگیخته است. شرکت های خودروسازی نیز در میانه این هیاهو قصد

دارند با جلب نظر رانندگان زن عربستانی، مشتریان جدیدی برای خودروهای خود بیابند.

شرکت فورد موتور با انتشار عکسی از چشمان یک زن در درون آیینه بغل یک خودرو با پس زمینه ای مشکی نوشت:

«به صندلی راننده خوش آمدید.» این شرکت در توئیت دیگری که در آن هشتگ #زنان_سعودی_می_توانند_رانندگی_کنند،

به کار رفته با انتشار یک خودروی مدل فورد ماستانگ زرد رنگ، این خودرو «خودرویی رویایی» برای اعضای کمپین دفاع از

حقوق زنان سعودی توصیف شده است.

برنده های جگوار_لندروور و شرکت تاتا موتورز هم تصویری از یک کیف زنانه منتشر کرده اند که در میان محتویات آن کلید

یک ماشین و لوازم آرایشی دیده می شود و زیر آنها نوشته شده: «ماجراجویی در انتظار شماست» و «جاده مال توست

شرکت فولکس واگن هم تصویری با پس زمینه مشکی منتشر کرده که بین دو دست زنانه تزئین شده با حنا نوشته شده:

«نوبت من.» برند مینی ( تولید کننده مینی ماینر سابق ) زیر مجموعه فعلی شرکت بی ام و پا را فراتر گذاشته و

ویدئویی 11 ثانیه ای منتشر کرده که در آن یک خودروی چستنات کوپه ( به معنای شاه بلوط ) به نمایش در می آید که

رویش به رنگ سفید نوشته شده:  «رزرو شده برای زنان

اقدام سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در صدور فرمان حق رانندگی برای زنان بخشی از یک تلاش گسترده تر

برای نوسازی و تنوع بخشی به اقتصاد این کشور و کاهش وابستگی آن به نفت است. به گفته زیاد داوود، تحلیلگر مسائل

اقتصادی، این تغییر احتمالا تا سال 2030 حدود 90 میلیارد دلار به تولید اقتصادی عربستان اضافه خواهد کرد.