آریزو 5 توربو وارد می شود…
آریزو 5 که یکی از موفق ترین محصولات وارداتی بند چری به ایران محسوب می شود , حالا با نسخه توربو
قصد دارد تا رقیبان را به چالش دعوت کند!
چرا که تا قبل از این شتاب و کشش کم موتور آریزو 5 مهم ترین دلیل برای عدم استقبال بخش عمده ای از
خریداران داخلی بود. مشکلی که با ارتقاء موتور آریزو 5 و اضافه شدن سیستم توربو , بطور کامل برطرف شده
و شتاب اولیه این سراتو چینی را به 9.2 ثانیه ( بطور استاندارد ) رسانده است…!
موتور 1.5 لیتری ( با حجم دقیق 1499 سی سی ) 4 سیلندر و 16 سوپاپ که به کمک سیستم توربوشارژر می تواند
147 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور تولید کند…
- مراسم رونمایی از آریزو5 توربو (TE)
- مراسم رونمایی از آریزو5 توربو (TE)
اگر بخواهیم مقایسه ای مابین نسخه معمولی و مجهز به توربوشارژر آریزو5 داشته باشیم , باید گفت:
آریزو 5 ( معمولی ) آریزو5 TE ( مدل توربوشارژر )
قدرت موتور: 116 اسب بخار قدرت موتور: 147 اسب بخار
گشتاور: 141 نیوتن متر گشتاور: 210 نیوتن متر
شتاب اولیه: بیش از 16 ثانیه شتاب اولیه: 9.5 ثانیه
قیمت: 78 میلیون تومان قیمت: 81 میلیون و 700 هزار تومان
آریزو5 معمولی و نسخه توربو هیچ تفاوتی در ابعاد یا طراحی ندارد!
بلکه تنها به وسیله کد ( TE ) که نشانگر مدل توربو است قابل تفکیک هستند. امکانات رفاهی که در مدل معمولی
آریزو5 باعث رضایتمندی مشتریان بود , حالا در مدل توربو می توانند مکملی فوق العاده باشند!
گیربکس اتوماتیک ضریب متغییر ( CVT )
LCD فابریک 7 اینچی ( لمسی )
سیستم ورود و خروج + استارت هوشمند ( KEY LESS + STARTER )
دوربین و سنسور عقب
سیستم خطوط کمک پارک دوربین عقب , حساس به جهت فرمان
سیستم چند رسانه ای با پوشش پورت های USB , ipod , SD CARD
مجهز به Wifi برای اتصال آسان تر موبایل به سسیستم چند رسانه ای خودرو
بلوتوث برای تماس تلفنی درون کابین
کروز کنترل فابریک
وضعیت رانندگی اقتصادی ( ECO )
فرمان کمک برقی ( EPS )
سانروف
تهویه مطبوع هوشمند
صندلی های چرمی
و…
اما آریزو5 در بخش آپشن های ایمنی نیز سرآمد است!
دارای 5 ستاره ایمنی از C-NCAP چین
6 کیسه هوای ایمنی
سیستم ترمز 4 چرخ دیسکی
ABS+EBD
سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ( ESP )
سیستم کنترل کشش چرخها ( TCS )
سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی ( HHC )
سیستم اتوهلد ( HAC )
سیستم کنترل فشار باد تایرها ( TPMS )
و…
هندلینگ و قدرت مانور کاملا مناسب آریزو5 در هر دو مدل معمولی و توربو نکته ایست
که به نشانه ای از افزایش توان فنی خودروسازان چینی در بازار داخلی تبدیل شده.
شاسی ساخت شرکت بنتلر , ایربگ های سوئدی و… همه گی از افتخارات آریزو5 بشمار می آیند.
نتیجه:
بدون شک آریزو5 معمولی با طرحی مشابه کیا سراتو و امکاناتی کامل + کیفیت ساخت خوب , تنها با ضعف در
بخش توان و کشش موتور روبروست. مشکلی که گویا اصلا برای آریزو5 توربو تعریف نشده و حالا زمان آن فرارسیده
است تا کیفیت عملکرد سیستم توربو آریزو5 در ایران عزیز آن هم بطور تست بلند مدت خیال خریداران داخلی را از
هر نظر راحت کند. گویا تنها نقطه ضعف آریزو5 توربو همان گیربکس ضریب متغییر ( CVT ) خواهد بود که باتوجه
به کاهش مصرف سوخت و صرفه اقتصادی این نوع از گیربکس ها و همه مزیت هایی که دارند , بازهم برای
علاقه مندان به گیربکس های دو کلاچه و… بی اعتبار و ناخوشایند است.
در پایان باید گفت که چری آریزو5 خودرویی خوش سیما و زیباست که با کیفیت ساخت خوب و امکانات کامل خریداران
خود را راضی نگه می داشت. خودرویی که حالا به کمک سیستم توربوشارژر به مالکان خود توان نور بالا زدن به خودرو
هایی امثال مزدا3 و… را می دهد!!!
در ضمن شرکت مدیران خودرو ( نماینده رسمی چری چین در ایران ) به خریداران آریزو5 توربو ( TE ) کارت گارانتی
طلایی ارائه می دهد که تنها یکی از مزیت های آن 2 سال خدمات پس از فروش کاملا رایگان است!