بعد از اجرایی شدن قانون حجم موتور 2500 سی سی  در ایران کمتر کسی فکر می کرد برند BMW تا این حد

استادانه برای بازار ایران و دیگر نقاط جهان برنامه ریزی کند و با استفاده از یک موتور 4 سیلندر توربو دوقلو تمامی

محصولات پر فروش خود را بدون کمترین مشکلی به فروش برساند.

اما هوشمندانه ترین اقدام برند BMW استفاده از نسل جدید همین موتور برای با شکوه ترین سری خود یعنی

سری 7 است که با توجه به قیمت گذاری عاقلانه نماینده برند BMW در ایران ( پرشیا خودرو ) توانست رده لوکس

ایران را به خود اختصاص دهد!

رده ای که تا قبل از در اختیار سری S های گران قیمت بود…

در حال حاضر تمامی شخصیت ها و چهره های محبوب از جمله کارگردان و بازیگر طنز پرداز جناب آقای مهران مدیری

با خرید سری 7 جدید ثابت کردند که در حال حاضر BMW با سری 7 خود سلطان قلب هاست.

انتخاب رده قیمتی 650 تا 890 میلیون تومان برای سری 7 با کد 730LI از سوی پرشیا خودرو عاقلانه ترین اقدام ممکن

در شرایط فعلی بازار داخلیست و بدون شک مسئولان برند این آلمانی باید از تدبیر به موقع نماینده رسمی خود در

ایران سپاسگزار باشند!

و اما مرسدس بنز…

 

مرسدس بنز که از ابتدا با ایران خودرو شریک شد و با ایجاد تاپ خودرو به عنوان زیر مجموعه ایران خودرو شروع

مونتاژ اتاق از رده خارج سری E کرد با ورود نسل های جدید و نزدیک شدن به تحریم ها از رمق افتاد و کارش به

تعطیلی کشید.

 

 

البته گروه ستاره ایرانیان ادعاهای زیادی داشته و دارد ولی باور کنید تمامی قرار دادهای مرسدس بنز تحت نظر ایران

خودرو بسته می شود , که همین موضوع باعث ایجاد رده قیمتی عجیب شده که به اعتقاد همه کارشناسان کاملا

غیر منطقی و غیر عقلانیست! چرا که در حال حاضر مرسدس بنز سری E 2017 به بحانه محدودیت در واردات با قیمتی

معادل 800 میلیون تومان به فروش می رسد و…

 

 

البته گروه دیگری نیز اقدام به واردات محصولات تیونینگ شده مرسدس بنز کردند که با انتخاب رده قیمتی کاملا دور

از انتظار به بازنده ای بزرگ تبدیل شدند , چرا که با وجود سری 5 و 7 جدید BMW جایی برای مرسدس های خاص

و صرفا پرشتاب نیست…

برای اطلاع بیشتر از نحوه قیمت گذاری

محصولات مرسدس بنز در ایران به مطلب (مرسدس بنز و قیمت های نجومی در ایران… ) مراجعه فرمایید.

حالا مرسدس بنز که دیگر عظمت قبلی خود در بازار داخلی را ندارد و جایگاهش را کاملا بی دردسر به رقیب آلمانی

خود BMW واگذار کرده است , به فکر افتاده تا با طراحی موتور 2 لیتری برای نسل جدید سری S دوباره به بازار لاکچری

های ایران بازگردد و جایگاه از دست رفته خود را بازیابد!

 

 

نکته اصلی اینجاست که مرسدس بنز برای دست یابی به این هدف باید از سد بزرگ واسته های بزرگ دولتی در داخل

عبور کند و با انتخاب رده قیمتی عاقلانه مسیر خود را برای فروش در بازار ایران هموار کند. نکته ای که به اعتقاد بنده

عملی نخواهد شد و بازهم دولتی ها اجازه فروش بنز با قیمت منطقی را به بهانه های مختلف نخواهند داد و از همین

حالا باید قیمت انتخابی برای سری S با موتور 2 لیتری مجهز به توربوشارژر را بیش از 1 میلیارد تومان در نظر بگیریم…

تا اینجا BMW 3 – مرسدس بنز 0

نویسنده: علیرضا صادق الوعد