مقدمه:
خودرو ال90 ( لوگان ) یک سدان خانوادگی جادار است که برای خانواده های سطح متوسط اروپایی طراحی شده است.
اولین سری لوگان در سال 2004 بازار جهانی معرفی شد. تا کنون لوگان دو نسل و دو فیس لیفت را تجربه کرده است , که
متاسفانه مدل های ارائه شده توسط مونتاژکاران دولتی در ایران هر دو از نسل اول هستند که شامل تندر 90 و تندر پلاس
می شوند. تندر پلاس در حقیقت مدل فیس لیفت نسل اول تندر به حساب می آید که با اندکی تغییر و افزایش کیفیت از
طرف سازنده اصلی به بازار جهانی عرضه شد. این در صورتی است که در حال حاضر نسل دوم لوگان با نام
تجاری ( سیمبل ) در بازار داخلی عرضه می شود! صد البته نسخه فیس لیفت نسل دوم لوگان هم پا به بازار جهانی گذاشته
و در حال تحویل به مشتریان است. اما هنوز پای نسخه فیس لیفت نسل دوم به بازار داخلی نرسیده است…
این به آن معناست که چه در مونتاژ کاری و چه در واردات سهم مردم ایران استفاده از نمونه های کنار گذاشته شده است و
گویا مردم ما نیز با این وضع کنار آمده اند…
تفاوت ها:
در ابتدا تندر و پارس تندر…
در نمای جانبی جا به جا شدن ضربه گیرهای بزرگ درب ها با نمونه فابریک تناسب طرح را از بین برده و به نمای
جانبی حالتی نامناسب داده است. انگار کودکی هنگام طراحی در سالن حضور داشته و بجای مداد با ماژیک طرح ضربه
گیرهای جدید را کشیده است…
اصلی ترین تفاوت این دو در طراحی قسمت عقب و درب صندوق است. با اضافه کردن قطعاتی پلاستیکی به کاسه
چراغ ها و درب صندوق عقب لوگان طرح جایگزینی بای پارس تندر در نظر گرفته شده که واقعا این حجم از تغییرات
جای تشکر و خسته نباشید فراوان دارد…
استفاده از یک قطعه آبکاری شده که در میان بخش جدید پلاک و آرم رنو قرار گرفته است , این قطعه از هر دو طرف به
کاسه چراغ های جدید متصل می شود. کاسه چراغ هایی از ارتفاع آنها کم شده تا به عرض آنها افزوده شود. بنابراین بخش
جدیدی به کاسه چراغ های عقب اضافه شده که صرفا نقش شب رنگ را بازی می کند!!!
اما بدلیل کم کردن ارتفاع کاسه چراغ های عقب لوگان طراحان ناشی مونتاژکاران مجبور به حذف مکان مربوط به چراغ
مه شکن شده و به ناچار باقطعه ای پلاستیکی این فضا را پوشش داده اند. بنابر این چراغ مه شکن به میانه سپر عقب
نقل مکان کرده است! آسان ترین راه ممکن , تا خدایی نخواسته فشار خاصی به طراحان مونتاژ کاران ایرانی وارد نگردد.
طرح سپر استفاده شده برای پارس تندر نیز در ساده ترین حال ممکن به سر می برد.
( حتی درپوش مخصوص بخش بکسل سپر عقب هم اضافه نشده )
جالب است که چراغ خطر پارس تندرهای صفر کیلومتر با مشکل سوختن لامپ روبرو می شوند که صد البته با توجه به
تغییر سیم کشی کاسه چراغ های عقب که بازهم هنر دوستان مونتاژکار است جای تعجب زیادی ندارد…
گویا جنس بکار رفته شده برای ساخت سپر عقب پارس تندر انعطاف لازم و ضربه پذیری سپرهای فابریک لوگان را ندارد
و در برخوردهای شدید میل به شکسته یا خردشدن دارد…
بجز موارد گفته شده تندر و پارس تندر تفاوت دیگری ندارند!
حالا نوبت به تفاوت های تندر و تندر پلاس:
در نمای بیرونی تغییر کاسه چراغ های جلو و عقب , سپرهای جلو وعقب + هم رنگ بدنه , آینه های جانبی + هم
رنگ بدنه , ضربه گیردرب ها + همرنگ بدنه و درب جدید صندوق عقب که با طرح جدید و پوشش آبکاری لبه
پایینی خودنمایی می کند. اما بدون شک تغییر نوع قفل صندوق عقب لوگان فیس لیفت بهترین نکته ممکن است
که از جاماندن سوئیچ در داخل صندوق و قفل شدن کامل آن جلوگیری می کند و می توان براحتی و با فشردن آن
به داخل مجددا درب صندوق عقب را باز کرد. مشکلی که هنوز مالکان لوگان نسل اول را به چالش می کشد!
واقعا طرح بیرونی زیباتر شده و کاسه چراغ های جلو با طرح جدید راهنما و کیفیت بیشتر در کنار جلو پنجره بزرگ
و آبکاری شده خود نمایی می کنند. یک خط میانی نیز به کاپوت اضافه شده تا در امتداد آن آرم رنو بر روی جلو
پنجره جدید جا خوش کند. طرح کلی سپر و جلو پنجره جدید لوگان فیس لیفت نسل اول کاملا هماهنگ و متوازن
است , طرحی شبیه به لبخند.
در نمای جانبی نیز همان ضربه گیرهای قدیمی مشاهده می شود که در مدل های اتوماتیک هم رنگ بابدنه و در مدل های
گیربکس دستی بدون رنگ هستند. آینه های جانبی کاملا بزرگ طراحی شده اند تا مشکل دید کم آینه های قبلی از بین برود.
آینه هایی یکسان برای لوگان , داستر و ساندرو. درب صندوق عقب با طرح جدید خود که نظر اکثر منتقدان را مثبت می کند.
حجمی جدید برای لبه درب صندوق عقب که شبیه به یک باله کوچک طراحی شده اما در حقیقت این طرح یک دست
صندوق عقب جدید لوگان است. طرحی که با ظرافت تمام توسط هر دو کاسه چراغ جدید پوشش داده شده است.
در حقیقت کاسه چراغ ها نقش مکمل طرح درب صندوق عقب جدید لوگان را بازی می کنند. کاسه چراغ هایی که باز طراحی
شده اند و کیفیت , جذابیت بیشتری دارند. واقعا هماهنگی طرح سپر و بدنه خصوصا استفاده از درپوش برای بخش بکسل
سپر عقب جای تحسین دارد.
همانطور که می دانید پلت فرم لوگان , ساندرو و داستر مشترک است و همگی بطور همزمان دچار تغییر و ارتقاء می شوند.
به همین دلیل وقتی از نسخه فیس لیفت لوگان سخن به میان می آید فضایی کاملا مشابه به ساندرو و داستر نسل اول
در ذهنمان شکل می گیرد. فضایی که فرق چندانی با نسل اول ندارد ولی از ظرافت های بیشتری برخوردار است.
مهمترین تفاوت داشبورد جدید تندر پلاس ( لوگان نسل اول فیس لیفت ) اضافه شدن قطعات رنگی و دکمه کنترل صوتی
پشت غربیلک فرمان است , البته نباید انحنای بیشتر لبه های داشبورد را نادیده گرفت چراکه در مقابل خطوط صاف و لبه های
تیز داشبورد تندرهای معمولی کاملا رضایت بخش تر است. ولی این به آن معنانیست که داشبورد کاملا جذاب است…
رودری ها همانند ساندرو تغییر کرده اند و شکل و فرم بهتری دارند. البته کیفیت مواد اولیه بکار رفته برای قطعات داخلی
بهتر شده اما به هیچ وجه چشم را به خود خیره نمی کنند… قطعاتی که گرچند ظاهر جذابی ندارند ولی بعد از گذر زمان
همچنان کیفیت اولیه خود را حفظ می کنند و کابینی که به صدا نخواهد افتاد. خودرویی کاملا کم استهلاک که از کمترین
حد تزئینات داخلی و خارجی بهره مند است. هنوز دکمه های بالابر در جای قبلی خود قرار دارند و تغییر نکرده اند.
خصوصا دکمه شیشه های عقب که سرنشینان را به زحمت می اندازند. در بخش توان حرکتی موردی تغییر نکرده , فقط با
ارتقاء کیفیت عملکرد سیستم ترمز ( جلو دیسکی , عقب کاسه ای ) به همراه ABS چهار کاناله و EBD استاندارد اعتماد به
نفس راننده در شرایط خاص بالاتر می رود.
در باقی موارد هیچ تفاوت خاصی وجود ندارد و تنها نکته اینکه:
( ای کاش تندر پلاس هم توسط پارس خودرو مونتاژ می شد و نه ایران خودرو )
نویسنده: علیرضاصادق الوعد
در پایان شما را به دیدن کلیپ تست رانندگی تندر90 در تهران , که توسط مجله خودرو گراف انجام شده دعوت می کنیم:
شما بگو ای کاش پارس خودرو هم همان تندر فیس لیفت شده واقعی رو به بازار عرضه کنه نه اینکه از خودش یه چیزی در کنه و اسم پارس رو هم خراب کنه. تو پرانتز بگم کلا مجموعه سایپا دوست داره اسامی ایرانی رو به فنا بده، یه مثال دیگش گذاشتن اسم آریو روی زد 300 چینیه!
دقیقا…
با سلام
یه سوال فنی داشتم بین کیفیت مونتاژ بین ایران خودرو و پارس خودرو موندم که کدام بهتره
ممنون میشم راهنماییم کنین
سلام.
قطعا تولید پارس خودرو مطمئن تر هست!
متاسفانه تندر تولید پارس خودرو هم با کاهش کیفیت روبرو شده و کیفیت مونتاژ برای تندر 90 پارس خودرو از 4 ستاره کیفیت به 3 ستاره کاهش پیدا کرده.
ب نظر شما پارس تندر با گیربکس jhqبخرم یا تندر 90پلاس دستی؟
سلام.
نکته اول: قطعا تندر پلاس ارزش خرید بیشتری دارد.
نکته دوم: تندر پلاس گیربکس دستی بطور فابریک از گیربکس های سری جدید JHQ بهره می برد!
باسلام و خسته نباشید.. جمله ی آخرتون… حالا کدوم رو بگیریم؟من واقعا نمیتونم انتخاب کنم..الان یکماهه درگیرم
سلام.
در حال حاضر تندر پلاس از نظر ارزش خرید در ربته بالاتری قرار داره! داشبورد و دیگر قطعات جدید تندر پلاس باعث ایجاد بازار دست دوم بهتری برای این خودرو میشه! ( جذابیت بیشتر برای خریدار )
گیربکس اتوماتیک تندر پلاس ایران خودرو با گیربکس اتوماتیک ال90 پارس خودرو متفاوت ؟کدام بهتر؟
سلام.
تندر اتوماتیک ( مدل معمولی و تندر پلاس ) فقط در ایران خودرو تولید می شوند!
در حقیقت تندر های تولید پارس خودرو همگی مجهز به گیربکس دستی هستند.
با سلام
خواستم بپرسم بین خانواده پژو پارس و تندر کدوم مدل ماشین بهتره برای خرید
چند وقته درگیرم توی انتخاب
ممنون میشم پاسخ دهید
سلام.
بدون شک تندر و ساندرو…!!!
با سلام
ممنون از راهنماییتون
یه سوال
آیا تفاوت قیمت بین تندر ۹۰ معمولی و پلاس ارزش تغییراتی ک داده شده رو داره
چون از نظر موتوری و مشخصات فنی یکی هستن
با تشکر
سلام.
تندر پلاس با چهار ستاره کیفیت از سوی سازمان استاندارد ایران به نسبت تندر پارس خودرو و ایران خودرو با 3 ستاره کیفیت کاملا قابل اعتمادتر است!
در ضمن , تندر پلاس بازار دست دوم بهتری دارد…
با سلام
در انتخاب بین گیربکس دستى و اتومات کاملا مردد هستم آیا گیربکس اتومات تندر پلاس و پارس تندر از نظر فنى کیفیت لازمه را برخوردار هست و در موقعیت هاى مختلف جاده (کفى و سربالایى) توانایى پاسخگویى لازمه را دارد؟
سلام.
تندر و تندر پلاس اتوماتیک مجهز به گیربکس AL4 رنو هستند. این گیربکس محصول مشترک گروه پژو سیتروئن و رنو فرانسه است.
به این دلیل که رنو بطور استاندارد گیربکس AL4 را برای محصولات خود بکار می برد ( برای هر محصول , باجزئیات منحصر به فرد ) , عملکرد این گیربکس
بر روی مدل هایی مانند: سیمبل , ساندرو , تندر پلاس , تندر و… کاملا رضایت بخش است!
نکته ای که در اکثر رقیبان داخلی کم رنگ تر است…
با سلام
به نظر شما از لحاظ کیفی پارس تندر بهتره تندر پلاس دستی؟
سلام.
قطعا تندر پلاس.
سلام خسته نباشید میخواستم سوال کنم که تندر 90 پارس خودرو بهتره یا پارس تندر؟
سلام.
در حال حاضر تفاوت چندانی ما بین این دو مدل وجود ندارد.
ولی در کل تندر 90 جایگاه بهتری در بازار دارد.
سلام وقت بخیر. خواستم بدونم پارس تندر های جدید(از دی ماه به بعد) کلاچ Jhq هستن. خواستم بدونم اینا بهترن یا همون قبلیا؟ ظاهرا جایی برای انتخاب هم نذاشتن. با تشکر
سلام.
JHQ نسل جدید گیربکس های محصولات رنو در ایران هست. مهمترین مزیت گیربکس JHQ نسبت به سری قبلی , برطرف شدن مشکل پاره گی گردگیر پولوس و تخلیه روغن گیربکس هست…
برای اطلاع بیشتر به این لینک مراجعه کنید:http://khodrograph.ir/4136
باتشکر از جنابعالی و قدردانی از وقتی ک واسه پاسخ میذارید. ولی من از برخی استفاده کننده شنیدم اون گیربکس قبلی بهتره ولی طبق لینکی ک میگید jhq بهتره. درسته؟
البته که نظر هر فردی محترم هست…
ولی نکته اصلی اینجاست که ما در مورد گیربکس ارتقاء یافته رنو صحبت می کنیم!
این گیربکس طول عمر بیشتر و استهلاک کمتری دارد , شک نکنید که گیربکس های سری JHQ عملکرد بهتری دارند.
سلام مجید هستم
حدود دوماه است مبلغ پیش ثبت نام خودروی تندر را پس انداز کردم اما الان در خرید تندر از شرکت پارس خودرو و تندر پلاس از ایران خودرو مردد هستم خواهشمندم در این خصوص مرا راهنمایی نمایید با توجه به اینکه با تغیرات جزیی که در پلاس در آوردن و حدود ۳میلیون نسبت به معمولی بیشتر می گیرن
و آیا صحبتهای عامیانه در خصوص اینکه تندر پارس خودرو بهتره درسته؟
با تشکر از شما
سلام.
تا قبل از این نظارتی که رنو بر روی خط تولید پارس خودرو انجام می داد بیشتر بود , اما در حال حاضر این نظارت روی خط تولید
ایران خودرو هم افزایش پیدا کرده و ساندرو ( پارس خودرو ) تندر پلاس ( ایران خودرو ) هر دو دارای 4 ستاره کیفیت از سوی سازمان استاندارد
ایران هستند. این در صورتی هست که تندر90 تولید هر دو کارخانه با کاهش یک ستاره کیفیت روبرو بودند ( 3 ستاره کیفیت ).
به هر حال با توجه به استقبال مناسب خریداران از تندر پلاس قطعا خرید تندر پلاس منطقی تر هست!
ممنون از همکاری تون
سلام وقت به خیر
با توجه به اینکه فرمودید تندر ۹۰ صددرصد استاندارد شرکت رنو است و خودرویی مثل پارس تندر و تندر پلاس رو دستکاری کردند.و ی چیز من درآوردی درست کردن
خواهشمندم خود شما به عنوان کارشناس در صورتی که بخواهید یکی از اینها رو خریداری نمایید کدام رو انتخاب می کنید.
چون من خودم مدتی است که از ظاهر پلاس خوشم آمده
با تشکر از اینکه وقت می گذارید.
سلام.
عرض کردم تفاوت چندانی نیست!
کاملا به نظر و خوشایند شما برمی گرده که تندر 90 رو انتخاب کنید تا پارس تندر.
من خودم تندر90 رو انتخاب می کنم ولی این دلیل خوبی نیست که شما پارس تندر نخرید , اگر شما پارس تندر رو انتخاب کردید قطعا اشتباه نکردید. کلا محصولات مونتاژی رنو در ایران بیشترین کیفیت و ایمنی رو در بازه قیمتی خودشون دارند.
موفق باشید.
راستی اینرو هم بگم که تندر پلاس دقیقا فیس لیفت نسل اول لوگان ( ال90 ) هست و به هیچ وجه دستکاری نشده! در حقیقت امروز تندر پلاس ایران خودرو در حد ساندرو پارس خودرو قابل اعتماد هست…
سلام و خسته نباشید و تشکر از پاسخگویی شما
میخواستم بپرسم من که پولم در حد خرید پارس تندر یا تندر ۹۰ معمولی هست کدوم را انتخاب کنم ؟؟؟ تندر ۹۰ معمولی است ولی پارس تندر گیربکس جدید هست و مولتی مدیا هم بهش اضافه کردن….
سلام.
هر دو تقریبا در یک حد هستند , سیستم مولتی مدیارو هم میشه روی تندر معمولی نصب کرد.
اما در کل تندر90 100% استاندارد رنو هست ولی پارس تندر یکم دست کاری شده!
من خودم تندر رو انتخاب می کنم…
البته این نظر بنده هست , موفق باشید!
تشکر فراوان
باسلام
بازار تندر پلاس دستی بهتر است یا تندر معمولی دستی ایران خودرو؟
سلام.
تندر پلاس اتوماتیک به دلیل استقبال بیشتر مشتریان بازار خوبی داره , ولی در مورد مدل گیربکس دستی قطعا تندر 90 در حال حاضر از بازار بهتری برخوردار هست و در حقیقت مدل گیربکس دستی تندر پلاس فعلا در حاشیه مدل اتوماتیک خودش قرار داره.
موفق باشید.
سلام و عرض ادب
ببخشید تندر پلاس هم مولتی مدیا داره و سوال بعدی اینکه سنسور دنده عقب یا دوربین عقب دارن
با سپاس
سلام.
خیر…
نه خبری از مولتی مدیا هست نه دوربین نه سنسور دنده عقب!
اما از سال بعد تمام محصولات برند رنو ( مونتاژ داخل – وارداتی ) در ایران عزیز با مولتی مدیا – سنسور و دوربین دنده عقب فابریک ( تایید شده توسط برند رنو ) عرضه خواهند شد.
با سلام خدمت مدیر محترم سایت
بنده حدود یکماهه که بین خرید تندر 90 پارس خودرو و تندر پلاس ایران خودرو مردد هستم.از طرفی شنیده ها بر اینه که تندر پارس خودرو (ال 90) کیفیت مونتاژ بهتری نسبت به تولیدات ایران خودرو داره و از طرفی تندر پلاس یه مقدار قیافش قابل تحمل تر شده ولی چون فعلا از لحاظ سر و صدای داشبورد و درها و بدنه جوابشو پس نداده یکم در مورد انتخابش تردید دارم.در ضمن شنیدم مصرف سوخت در تولیدات پارس خودرو یه کم شرایط بهتری داره.می خواستم راهنماییم کنین که کدومو انتخاب کنم؟
سلام.
با توجه به افزایش نظارت های برند رنو روی خط تولید ایران خودرو , جای نگرانی نیست…
از طرفی عملکرد کاملا راضی کننده گیربکس تندر پلاس اتوماتیک , هر شک و تردیدی رو از بین می بره!
در حقیقت تا زمانیکه درصد داخلی تندر پلاس هم افزایش نیافته اقدام کنید…
موفق باشید.
سلام. بین تندر پلاس دستی و پارس تندر مرددم و نمیدونم کدومو بخرم. میسه راهنماییم کنید
سلام.
منطقی تر هست که تندر پلاس دستی رو انتخاب کنید. قطعا بازار دست دوم بهتری رو هم برای فروش در پیش رو خواهید داشت.
سلام . تندر پلاس دستی از نظر قیافه و فنی برتری نسبت به پارس تندر داره؟
سلام.
پارس تندر در حقیقت بیشتر شبیه یه شوخی با واژه فیس لیفت هست که دوستان پارس خودرویی با مشتریانشون انجام دادن…
اما تندر پلاس دقیقا نمونه فیس لیفت لوگان نسل اول هست که در خط تولید مرکزی رومانی رونمایی و به تولید رسید!
سلام خدمت مدیر پلوس تندر پلاس کاسه نمدی است یا دارای گردگیرل لاستیکی (درهردومدل اتومات ودستی) باتشکر
سلام.
در مدل اتوماتیک که سیستم گردگیر پلاستیکی در کار نیست.
اما در مدل گیربکس دستی تنها در صورت استفاده از گیربکس های سری JHQ گردگیر پلاستیکی حذف شده است.
متاسفانه ایران خودرو با ارائه لیست جدید قیمت محصولات خود برای بهمن ماه نوعی نگرانی برای خریداران ایجاد کرده و در لیست جدید از دو نوع تندر پلاس گیربکس دستی نام برده که شامل گیربکس قدیمی ( از گردگیر پلاستیکی استفاده می کند ) و گیربکس جدید JHQ ( حذف سیستم گردگیر پلاستیکی ) می شوند. این دو مدل حدود بیش از یک میلیون تومان تفاوت قیمتی دارند.
باسلام و احترام خدمت مدیر سایت.
خواستم بدونم در کارت ماشین قید میشه که ماشین گیربکس جدید jhq می باشد یا اینکه خیر. باتشکر
سلام.
درون کارت ماشین های جدید ( هوشمند ) کد کلاس خودرو ثبت میشه.
تندرهایی که با گیربکس جدید ( jhq ) ارائه میشوند دارای کد کلاس جدید هستند که کد آنها در بخشنامه فروش ثبت شده.
موفق باشید.
سلام سیمبل علی رغم قیمت بیشتر نسبت تندر ۹۰ پلاس،آیا ارزش خرید دارد؟شما با توجه به این اختلاف زیاد قیمتی کدامیک راپبشنهاد میکنید؟
سلام.
سیمبل به دلیل استفاده 100% از قطعات فرانسوی ( موتور و گیربکس ) و خدمات پس از فروش نگین خودرو واقعا گزینه بهتری بحساب می آید. البته برنامه ریزی اقتصادی تر ecu سیمبل قطعا مصرف کمتر سوخت سیمبل رو بدنبال دارد. نکته بعدی جابه جا شدن قیمت سیمبل همراه با قیمت دلار است. سیستم چند رسانه ای فابریک + سنسور دنده عقب در سیمبل که برای تندر پلاس هم قابل نصب هستند. و اما پاسخ شما: اگر با تمام پول خود قصد خرید سیمبل را دارید
تندر پلاس بهترین گزینه برای شماست تا پس انداز قابل توجهی داشته باشید + بازار دست دوم کم رونق سیمبل در ایران. اما در صورت نبود مشکل مالی قطعا سیمبل قابل اعتماد تر است.
موفق باشید.
سلام.آیا می شود آبشن های مثل سنسورعقب سفارش داد
سلام.
هنگام ثبت نام خیر!
بلکه بعد از تحویل خودرو می توانید به نمایندگی سفارش نصب دهید.
نکته: از سال 1397 تمام محصولات رنو ( هم مونتاژی هم وارداتی ) بطور فابریک دارای سیستم مولتی مدیا , دوربین و سنسور دنده عقب ( بطور استاندارد ) خواهند بود.
سلام خدمت شما و عرض خسته نباشید. خواستم بدونم موتور های سری w ایا ضعیف تر و کم کیفیت تر از سری های R, D هستن؟ این صحبتها درسته ک چون سری دبلیو ساخت داخله صدا و لرزشش بیشتره؟
سلام.
به هر حال موتوری که قطعات اورجینال بیشتری داشته باشه قطعا بهتر کار میکنه , اما نکته ای رو که باید در نظر بگیریم این هست: تجربه نشون داده که ال90 چه ساخت داخل و چه فرانسوی مالک خودشو راضی نگه می داره! ( با خیال راحت اقدام به خرید کنید و نگران کد موتور هم نباشید )
با سلام و خسته نباشی
بنده اول بهمن ثبت نام پارس تندر انجام دادم تحویل اسفند.منتها یه سری افراد نمایشگاهی که به فروشگاه من مراجعه میکردن به من میگفتن چرا پارس تندر ،برو همون طرح قدیم ال نود منتها از پارس خودرو بگیر. با این حال قانع نشدم به اکثر نمایشگاهها سر زدم . همه همین حرف را زدن که اگر بعد از چند سال بخواهی بفروشی اون طرح قدیم بازار بهتری داردمنم یازده بهمن رفتم اون را انصراف زدم و طرح قدیم ثبت نام کردم منتها تحویل مرداد 97 . الان که مطالب شما را خوندم مردد شدم که با توجه به چهار ستاره بودن تندر پلاس ایا برم ثبت نام کنم ؟ایا بعد از گذشت چند سال در بازار دست دوم تندر پلاس هم مثل ال نود طرح قدیم پارس خودرو خوب میخرند یا نه؟اگر نظر شما مثبت هست ایا گیربکس دستی تندر پلاس بگیرم یا اتومات تندر پلاس بگیرم ؟ ممنون میشم اگر جواب بدید با تشکر.
سلام.
در مورد پارس تندر که کار درستی انجام دادید.
اما با توجه به نظارت خوبی که رنو بر روی تولید تندر پلاس داره , قطعا خرید تندر پلاس اتوماتیک در حال حاضر منطقی ترین کار ممکن هست. باتوجه به استقبال فراتر از حد انتظار مشتریان داخلی تندر پلاس هنوز نیامده بازار دست دوم خاصی پیدا کرده و جایی برای نگرانی خریداران نیست…
موفق باشید.
با سلام و احترام خدمت مدیر عزیز سایت.
عرض کنم بنده مبلغ بیست میلیون تومان پول نقد برای خرید خودرو دارم. می خواستم ببینم تندر 90یا تندر پلاس شرایطی به صورت چکی و پیش پرداختی دارد. چون دنبال یک خودرو مناسب کم مصرف و کم استهلاک می گردم و گزینه ای بهتر از تندر 90 پیدا نکردم. ممنون بابت توجهتون.
سلام.
در حال حاضر فقط شرکت های متفرقه اقدام به فروش اقساطی می کنند که تایید اعتبار این نوع شرکت ها کار سختی هست…
بهترین را مراجعه به نمایندگی های مجاز دو شرکت سایپا و ایران خودرو هست که بطور اقساطی اقدام به فروش محصولات می کنند.
موفق باشید.
با سلام خدمت دوستان.
من دو هفته پیش ال نود پارس خودرو ثبت نام کردم.با توجه به مطالبی که اینجا و سایت های دیگه در مورد تندر پلاس شنیدم دچار تردید شدم تا حدی که وسوسه شدم برم انصراف بدم و برم پلاس بنویسم ولی دو تا مشکل هست:1- اتنصراف بدم پولم بیشتر از یه ماه طول می کشه دستم برسه 2- پلاس ثبت نامش خیلی محدوده
سلام.
نیازی به انصراف نیست!
چراکه اگر بخواهید اقدام به خرید تندر پلاس کنید تنها نمونه اتوماتیک آن واقعا ارزش خرید دارد که در حال حاضر بصورت نقدی خرید و فروش می شود.
البته باید منتظر طرح های ویژه دهه فجر هم باشیم.
موفق باشید.
با سلام خدمت مدیر محترم سایت.البته من عذر می خوام که سوالی می خوام بپرسم که خیلی با موضوع گفتگو مرتبط نیست:می خواستم بدونم انتخاب لاستیک پهن برای تندر 90 اصولی هست یا نه؟چون حرف و حدیث توش زیاده و بعضی ها می گن خوبه و بعضی ها هم می گن فابریکش بهتره.حالا واقعا لاستیک فابریک بهتره یا 205 بندازیم زیرش بهتره؟
سلام.
قطعا بهترین راه برای افزایش هندلینگ ال90 تغییر رینگ هست که بطور استاندارد رینگ های فابریک مگان کفایت می کند.
در غیر اینصورت تغییر سایز تایر کمک چندانی به هندلینگ ال90 نمی کند!
موفق باشید.
با سلام عرض ادب، میخواستم بدونم لاستیک 185/65/15 استاندارد خود ال نود رو بذارم زیر ماشین بهتره یا 195/65/15 . با تشکر از راهنماییتون.
سلام.
تایر پهن تر کمی کمک کننده است ولی تاثیر چشمگیری نخواهد داشت!
استفاده از تایر پهن تر بدون تغییر سایز رینگ اقدام امنی نیست و ریسک آسیب دیدن تایر در شرایط خاص را بالا می برد.
همانطور که به دیگر دوستان هم گفته شد رینگ 16 اینچی فابریک مگان ( 2000 سی سی تولید داخل ) بدلیل پشتیبانی از استانداردهای
رنو فرانسه , بهترین گزینه برای افزایش هندلینگ و قدرت مانور ال90 است که با کاهش کمی از نرمی سواری همراه خواهد بود…
موفق باشید.
سلام ولى من هرجایى سراغ گرفتم همه از پارس تندر تعریف میکردند بخاطر کیفیت مونتاژ پارس خودرو و کیفیت رنگش ولى همه نظر به کییت مشترک موتور وگیربکس بین پارس تندر و تندر سایپا و ال نود ایرانخودرو داشتند ولى اکثرا به شتاب بهتر پارس تندر نظر داشتند که نکته اى قابل تأمل میباشد و من رو ترغیب به ثبت نام پارس تندر میکند خواهشمندم راهنمایى کنید
سلام.
کسی نگفت پارس تندر بد است!
انتخاب مابین خوب و خوب تر… فقط همین.
موفق باشید.
سلام ولی ما آخرش متوجه نشدیم کدوم بهتره و ارزش خریدن رو داره اگه لطف کنید جامع راهنمایی کنید ممنون میشم
سلام.
در حال حاضر تندر پلاس اتوماتیک یا تندر معمولی بهترین گزینه ها هستند!
موفق باشید.
نمیدونم چرا اینقدر تبلیغ کم استهلاک بودن رنو رو میکنین . من ۶ ساله که ال ۹۰ مدل ۸۹ دارم دیروز رفتم برای تعویض ذغال دینامش جالبه پول ذغاله شد ۵ هزار تومن اما ۲۰۰ هزا تومن پول دست مزد تعویضش رو دادم . تا به حال سه تا تسمه تایم عوض کردم هر دفعه حدودا ۸۲۰ هزار تومان خرجم شد البته دفعات اول دوم کمی کمتر شد . گردگیر پولس . دسته موتور . و یک جفت کمک جلو از جمله خرجایی هستند که توی ذهنم هست ال ۹۰ هم مث هر ماشین دیگه ای بعد از سه چهار سال نو خرجه اونم با دست مزد و لوازم یدکی گرون تر یک جفت چداغ جلو هم عوض کردم چون رنگ چراغهای جلو تیره شده بود . من به عنوان کسی که ۷ سال ال ۹۰ داشتم اعلام مبکنم که اصلا کم خرج نیست هر وقت هم که خواستم عوضش کنم گزینه ای جز محصولات اشغال ایران خودرو نداشتم خیلی نامردیه من اینو ۱۴ م خریدم حالا باید ۵۰ میلیون بدم همونو سوار شم بدون هیچ تغیری
سلام.
دوست عزیز باور بفرمایید همین مخارجی که بیان کردید در مورد دیگر خودروهای تولید داخل ( با میزان کارکرد مشترک ) قطعا چند برابر خواهد شد!
در اصل شما ناخواسته تایید کردید که ال90 کم استهلاک ترین خودرو تولید داخل هست. به این امید که اینبار خودرو مورد پسندتان را خریداری کنید و لذت دوچندان ببرید.
موفق باشید.
با سلام خدمت مدیر سایت
میخوام یه سوال کنم.اینکه شتاب پارس تندر بهتر است یا تندر پلاس؟ خواهش میکنم حتی با تفاوت اندک یکی رو اعلام فرمایید؟
سلام.
نیازی به خواهش نیست عزیز دل!
وقتی دو تا ماشین , موتور – شاسی – وزن و… یکسان دارن چطور شتابشون باهم فرق می کنه؟؟؟
شما اگر قصد خرید دارین تندر پلاس بخرید به دو دلیل:
1- ظاهر جدیدتر
2- بازار دست دوم مناسب , بدلیل استقبال خوب خریداران.
نه بخاطر شتاب یا کشش بیشتر…
موفق باشید.
با سلام بنده 14 بهمن تندر 90 با گیربکس جدید پارس خودرو با دعوتنامه تیر ثبت نام کردم، و توی قرارداد صحبتی از مولتی مدیا نبود،با این اوصاف میخواستم بپرسم آیا خودروی تحویلی من مولتی مدیا داره یا سیستم صوتی معمولی؟ با تشکر
سلام.
نیمه اول سال97 یا نیمه دوم…؟؟؟
دقیقا مانند اتفاقاتی که زمان تحویل دنا پلاس رخ داد , باور کنید در بازار آشفته داخلی هیچ چیزی قطعی نیست!
در حال حاضر اکثر محصولات که سند 97 می گیرند فاقد مولتی مدیا هستند , باید منتظر ماند تا زمان تحویل.
موفق باشید.
سلام خواستم بپرسم پارس تندر ارزش خرید داره..یانه؟
سلام.
بله ارزش خرید دارد , بازار فروش مناسبی هم داره.
با سلام خدمت شما
در مورد تندر پلاس دنده دستی، شما مطمئن هستید که گیربکس JHQ روی آن نصب می شود؟
با سپاس
سلام.
در خبرها اینگونه بیان شده است. اما باپیگیری های انجام شده مشخص شد که تا اعلام بخشنامه نهایی فروش باید منتظر ماند.
موفق باشید.
سلام خدمت شما دوست عزیز
من خودم یه ال 90 معمولی ایران خودروییتو سال 95 ثبت نام کردم و تیرماه 96 گرفتم.خیلی هم توسایتها چرخیدم.کامنتهارو خوندم.وبخاطر دلایل زیر ایران خودروییش رو گرفتم
1-کیفیت رنگ مدل ایرانخودرویی چون تمام اتوماتیکه
2-کیفیت قطعات اصلی مثل ecuکه ایرانخودروییش اکثرا زیمنس هست
3-ایرانخودرو بیشتر از موتورهای ساخت رومانی و اسپانیا استفاده میکنه بنابراین اگر بصورت ثبت نامی میخرین وهیچ حق انتخابی تو موتور ندارین مدل ایرانخودروییش ریسکش کمتره
4-اینکه بگیم موتوروگیربکس ایرانی مثه خارجیه درست نیست.(تجربه ثابت کرده)
5-حدودا 10 ساله که ال 90 با گیربکس قدیمی بفروش میرسه وواقعا عالیه.چه لزومی داره گیربکسی که اینقدر خوبه وعالی حالا بیایم یه گیربکس جدید که دوماهه رو ال 90 میزارن امتحان کنیم.مگه گردگیر پلوس روازش مراقبت کنی اتفاقی براش میفته!
6-قیمت ارزونتره مدل ایرانخودروییش که حدود 500 تا 800 تومن از هم خانواده سایپاییش ارزونتره.آخه ال نود پارس خودرویی رو که گرونتر میخرن بعضیا بخاطر چیه ،کدوم کیفیت قطعه،کدوم نظارت بیشتر،انصافا اینا یسری حباب هست که توسط دلالا توبازار ایجاد شده واز خود نمایشگاهدارها هم میپرسیم چرا این گرونتره میگن کیفیتش بهتره!!!!!!!!!!!!
7-چرا برچسب مصرف انرژی پشت مدل ایرانخودروی زرد رنگه ولی برای پارس خودرویی اگه کیفیتش بهتره نارنجی یا قرمزه؟
8-توی شهرستانها بدلیل بزرگی نمایندگیهای ایران خودرو اکثرا نمایندگیهای ایران خودرو پایلوت رنو میشن یعنی فک میکنم خدمات پس از فروشتون چون از همون نمایندگی گرفتین وعامیانه بگم دیگه یجورایی آشنا هستن بهتر خواهد بود
9-درنهایت ال نودی خوبه که اصالت داشته باشه.موتور- گیربکس-قطعات داخلی موتور-کابین-و…..
و بجای اینکه بجای اینکه بیایم خط تولید ال 90 رو متوقف کنیم و یه خودروی رنو خوب واستاندارد و بروز تولید کنیم میام گیربکس استپ وی رو بر میداریم میزاریم رو ال 90 تا یه 7- 8 سال دیگه ای هم بفروشیم-یا صندوق عقبشو تغییر بدیم ویا……..
ممنون از صبرتون
موفق باشید
سپاس از شما به خاطر کفتن تجربیات مفید
البته با توجه به اینکه گیربکس JHQ در رنو ساندرو امتحانش رو پس داده میشه گفت که باید از گیربکس خیلی خوب قبلی نیز بهتر باشد.
سلام.
طرف اصلی قرار دادهای رنو از ابتدا پارس خودرو بود و ایران خودرو تنها از امتیاز پارس خودرو استفاده می کرد.
اما در حال حاضر با وجود شرکت رنو پارس شرایط متفاوت شده. دوست عزیز بر کسی پوشیده نیست که خط تولید
و اتاق رنگ پارس خودرو از ایران خودرو پیشرفته تر است. در این مورد کافیه به تنوع رنگ تندرهای پارس خودرو
و کیفیت رنگ آنها در دراز مدت دقت بیشتری کنید. در حقیقت ایران خودرو بیشتر به تجربه تکنسین های خودش
دلبسته و پارس خودرو به ربات های دقیق و پیشرفته…
اما در مورد نظارت باید گفت که بله رنو نظارت مستقیم داره و تنها برندی در ایران هست که تامین قطعه محصولاتش
رو خودش انجام میده. اگر در حال حاضر شاهد تایید تندر پلاس از طرف بنده و دیگر منتقدان هستید , دلیلش نظارت رنو بر
خط تولید ایران خودرو هست. گرچند که در حال حاضر تمرکز پارس خودرو بر روی ساندرو معمولی و استپ وی هست
و توجه ایران خودرو روی تندر پلاس , اما تندرهای معمولی تولید هر دو برند بازهم کیفیت لازم را ارائه می کنند. البته با
افزایش داخلی سازی تندرها متاسفانه گویا روند کاهش کیفیت آنها آغاز شده است…
موفق باشید.
با سلام ، می خواستم بدونم1- ال نود معمولی ایران خودرو بهتره یا ال نود معمولی پارس خودرو؟ 2- روی همون ال نود معمولی گیربکس معمولی بهتره یا جدید، آیا ارزش یک و نیم میلیون گرون تر رو داره ؟ 3- از نظر شما بین ال نود معمولی و 206 وی 8 کدوم بهتره؟ لطفا توضیح بفرمائید
سلام.
جواب شماره 1: از نظر بنده پارس خودرو
جواب شماره 2: قطعا گیربکس جدید
جواب شماره 3: بدون شک ال90
موفق باشید.
گیربکس تندر۹۰پلاس نوع اتوماتیک مثل سری قبلی ازهمان نوع تندر۹۰است!؟
سلام.
بله , از خانواده گیربکس های AL4 هست…
سلام با تشکر از مدیریت سایت میخواستم بدونم بین تندر 90 پلاس اتومات تولید ایران خودرو و پارس خودرو تفاوتی هست ممنون
سلام.
تندر90 و تندر پلاس اتوماتیک کلا توسط ایران خودرو مونتاژ می شوند و پارس خودرو فقط تندر گیربکس دستی تولید می کند!
موفق باشید.
با سلام
میشه بگین بین ال 90 پارس خودرو و تندر پلاس کدوم بهتره برا خرید.
باتشکر
سلام.
از نظر کیفیت مونتاژ و بروز بدون در حال حاضر تندر پلاس.
سلام. ببخشید من تندر پلاس اتومات گرفتم و سایز لاستیک رو عوض کردم و 15 65 195 انداختم و با توجه به اتومات بودن ماشین میترسم این سایز با نرم افزار گیربکس تطابق نداشته باشه و به مرور عمر گیربکس کم بشه. آیا این قضیه صحت دارد.
سلام.
نخیر صحت ندارد!
سوال اول : ساندرو معمولی دنده ای بگیرم بهتره یا پارس تندر ؟ یه مقایسه جامع و کامل بفرمایید . شاید سوال خیلی ها همین باشد.
سوال دوم : از لحاظ ظاهر و موتوری و فنی تندر پلاس با پارس تندر کدوم بهتره ؟
سلام.
در رابطه با سوال اول که طی مقاله بزودی مقایسه ای انجام خواهد شد.
اما در رابطه با سوال دوم , قطعا تندر پلاس!
با سلام و عرض تبریک سالنو. یه سوال داشتم به تازگی یه پارس تندر گرفتم کاپوت رو ک بالا زدم دیدم دسته موتوری ک گذاشتن از جنس پلاستیک فشروده و از کیفیت بالایی برخوردار نبود در با تو پیچ و مهره بسته شده بود و جای پیچ و مهره سوم یه چسب چسبوندن، در صورتی که ال نود مدلهای قدیمی دسته موتور محکم و با سه پیچ و مهره داشته، خواستم دلیلشو بدونم یه دوستان پارس خودرو ازینم زدن؟؟؟ یا دلیل دیگه ای داشته.
با تشکر
با سلام ماشین فوق العاده ای هستش ال 90 پلاس ولی لوازمش نیست الان 5 روزه دنبال سپر عقب کاملش میگردم نیست اگه کسی سراغ داره میخوام قسمت پایینه پلاک
سلام و تشکر از سایت عالی شما
من پارس تندر پارس خودرو ثبت نام کردم. موعد تحویلش خرداد 97 هست. آیا واقعا روش دوربین و سنسور دنده عقب نصب میکنن؟ تو شرایطش که نبود. فقط گیربکس جدید رو نوشته با سیستم مالتی مدیا.
لطفا اگر امکانش هست در مورد سیستم مالتی مدیاش توضیح بدین. خیلی سرچ کردم مطلبی ندیدم. اینکه واقعا جی پی اسش کار میکنه یا نه و …
با سلام و عرض خسته نباشید . ایا امکان نصب نوار کرمی صندوق عقب تندر بلاس و نیز تعویض جلو بنجره جدید ان برای تندر معمولی میباشد ؟ لطفا در صورت مثبت بودن جواب محل انجام این کار را معرفی نمایی . با تشکر.
با سلام
و عرض تبریک سال نو
با توجه به نظر کارشناسی شما که ال نود پلاس را ترجیح میدهید به نسبت سایر تندرهای موجود میخواستم بپرسم ایا از کیفیت رنگ سپر های ال نود پلاس خبر دارید خیلی ها بر این باورند که رنگ ان بیگیفیت است و دچار خط و خش و ظاهری نامناسب خواهد شد خود من به سپر ان دست زدم به نظرم خیلی بی کیفیت می امد با این که خود من دنبال خرید این مدل ال نود بودم اما از این نظر دچار تردید شدم نظر شما چیه ؟
حتی بعضی میگن داخل النود پلاس متریال نامناسب بکار رفته و هم بعد از مدتی کابین دارای صدا خواهد شد؟
با سلام خدمت مدیر محترم سایت خودرو گراف
از مطالب مفید در سایت تشکر نموده و در خصوص تندر پلاس اتومات چند مورد راهنمایی نیاز داشتم که خواهشمندم راهنمایی بفرمایید:
1- من از اسفند منتظر ثبت نام در سایت ایران خودرو هستم ولی متاسفانه فعلا تندر پللاس اتومات را ثبت نام نمی کنند. امکان دارد در خرداد یا تابستان 97 این ثبت نام در ایران خودرو انجام گیرد؟
2- اگر امسال برای ثبت نام این خودرو موفق بشویم آیا سنسور و دوربین دنده عقب به امکانات آن اضافه شده است؟ چون در قیمت کارخانه ایران خودرو در اردیبهشت 97 مقدار قیمت این خودرو مقداری افزایش یافته است؟
3- در لیست قیمت های اردیبهشت 97 که توسط ایران خودرو منتشر شده است تندر پلاس حدود 54 میلیون قیمت خورده اما خرید آن به چه صورتی است؟ نمایندگی ها در اردیبهشت این خودرو را نمی فروشند.
با تشکر و احترام فراوان
با سلام و خسته نباشید….میخاستم بدونم امکانش هست که آینه بقل پارس تندررو مثل آینه بقل تندر پلاس نصب کرد
بابت بررسی خودرو ممنون ولی تو فیلم اصلا حرفی در مورد سواری خودرو، راحتی خودرو و … نزدید.