بزرگترین فراری تاریخ…

 

تعجب نکنید راه چاره ای نیست!

برای آشنایی با فراری GTC4LUSSO , باید در ابتدا فراری FF را بطور کامل بشناسید.

شرکت فراری همواره تلاش در ساخت سوپراسپورت های خاص و قدرتمند داشته است.

اما این روزها بدلیل تغییر نظر مشتریان و رقبت نشان دادن به خرید خودروهایی چند منظوره! رقیبان در

فکر ساخت سوپراسپرت های لوکس چهاردرب مانند :

پورشه پانامرا توربو S _ آستون مارتین رپید S و… افتاده اند.

فراری که اصولا با سوپراسپرت های چهار درب مشکل دارد روند سنتی خود را ادامه داد و همانند فراری های

(GT-GTC-Dino-Mondial-Scaglietti-California) بسراغ ساخت مدلی افسانه ای بنام FF رفت.

 

 

بزرگترین فراری ای که تاکنون ساخته شده!

با موتوری 12 سیلندر V شکل و سیستم 4WD (چهار چرخ متحرک) دائمی و 651  اسب بخار قدرت…

 

 

توان حرکت روی مسیرهای یخزده یا پوشیده از برف با هر چهارچرخ!

FF را به یک هیولای 651 اسب بخاری تبدیل کرده که با جثه بزرگ خود تنها به 3.7 ثانیه برای رسیدن به

سرعت 100 کیلومتر درساعت زمان نیاز دارد. اما شاسی این فراری مانند دیگر فراری ها از نوعی آلیاژ بهره می برد

که درعین استحکام انعطاف پذیری دارد و باعث چسبیدن خودرو به سطح جاده می شود. بله به همین دلیل

فراری F458 در پیست مونزای ایتالیا توانست پیچی که معروف به پیچ 300 کیلومتری است را با همان سرعت

300 کیلومتر در ساعت طی کند!

کاری که موتور سواران کلاس موتوجی پی , آن را وحشتی مرگبار ولی رویایی می نامند!

اینکار با این کیفیت و دقت از توان مدعیانی مانند آوانتادور – مکلارن و… خارج است.

وحشت بسراغتان می آید وقتی با بزرگترین فراری تاریخ قصد انجام حرکات نمایشی را دارید. چرا که فراری FF

علی رغم جثه ای بزرگ و تمام آلومینیومی خود , وزنی معادل 1880 کیلوگرم دارد.

 

 

GTC4_LUSSO

 

هر چه برای شناخت بهتر GTC4-LUSSO نیاز بود بیان شد. تفاوت اصلی FF با GTC4-LUSSO در این است که

راننده FF از شدت ترشح آدرنالین در عذاب است , اما قرار است درصد ترشح آدرنالین در GTC4-LUSSO کمی

طبیعی تر باشد ( فقط اندکی ). مسئولان فراری از آرامش بیشتر سرنشینان GTC4LUSSO نسبت به سرنشینان

FF خبر دادند و با نگاهی به داشبورد و مشاهده ال سی دی لمسی بزرگ در کنار رابط کاربری فوق العاده , گویا

ناگهان شوکه می شویم!

 

 

چرا که فراری تاکنون در این حد لوکس نبوده و احترام به خواست مشتری همه چیز را تغییر داده است.

باید بدانید که GTC4-LUSSO با همان موتور 12 سیلندر FF به میدان آمده , اما با تغییراتی کامل.

 

 

قدرت موتور از 651 اسب بخار به 680 اسب بخار ارتقاء یافته و در 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد.

آخرین نکته اینکه قابلیت فرمان پذیری هر چهارچرخ GTC4LUSSO قدرت مانور و هندلینگ بالایی ایجاد کرده است.

 

 

سیستم فرمان پذیری هر چهارچرخ علی رغم هندلینگ و قدرت مانور باورنکردنی باعث سهولت در پارک کردن

فراری GTC4LUSSO شده و دوربین 360 درجه که یک نمایشگر بزرگ در درون کابین آن را پوشش می دهد , آرامش

خاطر کامل راننده را برای پارک کردن این بزرگترین فراری تاریخ فراهم کرده است.

این تمام ماجرا نبود…

با توجه به معرفی نسخه جدید فراری GTC4LUSSO باکد GTC4LUSSO T که از یک موتور 8 سیلندر توربو بهره می برد

ادامه بررسی جزئیات را به بررسی GTC4LUSSO T موکول می کنیم!

 

نویسنده: علیرضا صادق الوعد

 

گالری: