اسپرت دو رگه!

 

طراحی:

ام جی 6 با اتاق لیفت بک ظاهری اسپرت ولی کاملا همگون را برای بیننده رقم می زند.

نکته اینجاست که طرح ام جی 6 مانند کرولا یا مزدا ۳ نیست! چرا که کرولا را خودرویی مخصوص

میانسالان و افراد مسن می دانند و مزدا ۳ را مخصوص جوانان , در صورتی که ام جی ۶ را می توان

برای هر دو رده سنی انتخاب کرد یا پیشنهاد داد.

 

 

تغییرات انجام شده نمایی جذاب تر به ام جی داده است. استفاده از دی لایت بجای پروژکتورها و

کاسه چراغ های جلو جدید , در کنار استفاده نئون و LED برای کاسه چراغ های عقب و سپرهای باز طراحی

شده که واقعا شکیل و تحسین برانگیز طراحی شده اند! از هر بیننده ای دلبری می کند.

 

 

وجود سنسور اینبار هم در سپر عقب و هم سپر جلو بهمراه دوربین دنده عقب همه چیز را دوست داشتنی تر

می کند. تایرها بابرند محبوب ( گود یر ) و رینگ ها ۱۷ اینچی اسپرت نمای شکیلی رقم زده.

 

 

داستان به زمانی باز می گردد که شوالیه یا همان ام جی ۵۵۰ وارد بازار ایران شد.

بنده که بشدت مشتاق دیدار با خودروهای تازه وارد به بازار داخلی و حتی خارجی بوده و هستم! دائما بدنبال

یک نمایندگی از برند مدیا موتور درسطح تهران بودم۔ تا اینکه بالاخره به نمایشگاه اتومبیلی برخوردم که یک دستگاه

ام جی ۵۵۰ در درون خود جای داده بود. بله یکی از نمایندگان فروش که هم زمان بفروش برندهای دیگر هم مشغول بود.

استقبال خوبی شد ( البته در آن سالها برخورد این چنینی بندرت دیده می شد ) درب خودرو را باز کردم و مالک نمایشگاه

بنده را دعوت به سوار شدن و تست کردن آپشن ها کرد! جالب بود خودرویی با تریم دورنگ مشکی_کرم و نمای چوبی

فضای دوست داشتنی ای را رقم زده بود. مالک نمایشگاه به یکی از عوامل گفتند تا سوئیچ خودرو را برای تست

آپشن هابیاورند! برخوردی بی نظیر و کاملا حرفه ای که نظیر آن را دیگر تجربه نکردم…

سوئیچ خودرو دقیقا یک ریموت ساده و سبک وزن بود که باید در جایگاهی که برای آن در نظرگرفته شده بود قرار می گرفت.

در مرحله اول سیستم برق خودرو فعال می شود و در مرحله دوم بافشار مجدد خودرو استارت می خورد.

 

 

کیلومتر بجز دور موتور کاملا دیجیتالی بود. یک ال سی دی بزرگ در میانه داشبورد و تجهیزاتی که

در آن زمان فوق العاده بودند! سریعا دوربین دنده عقب را فعال کردم , برد دوربین کم بود ولی وجود دوربین

دنده عقب بطور کاملا فابریک آپشی دور از انتظار برای مشتری ایرانی بود… بماند!

از آن زمان تا کنون شاهد ورود ام جی 6 و ام جی 6 فیس لیفت بهمراه برادران دیگرش بودیم.

اما بعد از گذشت چند سال , دیدار دوباره من با محصولات ام جی خاطره ای خوش را رقم زد…

 

 

ام جی 6 فیس لیفت با استفاده از مواد اولیه متعارف و قابل اعتماد!

حذف قطعات پلاستیکی که با کیفیت متوسط خود نظر خریدار را منفی می کند , و بروزرسانی مجدد آپشن ها

همه چیز را دگرگون کرده. خودوریی که به سیستم کی لس استارت مجهز نیست اما سوئیچ خاص خود را دارد.

( همان سیستم سوئیچ ام جی 550 شوالیه )

 

 

از سوی دیگر وجود صفحه نمایشگر ۷ اینچی لمسی جدید بهمراه نرم افزار جدید که رابط کاربری فوق العاده ای را در

اختیار کاربر قرار می دهد ارزش خرید ام جی 6 فیس لیفت را بیشتر می کند.

 

 

پدال های تعویض دنده در پشمت غربیلک فرمان که از ام جی ۵۵۰ تاکنون یکی از آپشن های قابل ذکر بوده و هست.

 

 

تهویه ی مطبوع دوگانه ( راننده و سرنشین )

 

 

6 ایربگ ( راننده – سرنشین – جانبی – پرده ای )

چراغ های زنون استاندارد

تنظیم خودکار ارتفاع نور چراغ های جلو

گرمکن صندلی های جلو

چراغ های اتوماتیک

کروز کنترل هوشمند

محفظه خنک کننده در کنسول میانی ( COOL BOX )

شیشه های ضد اشعه ( UV )

سانروف

صندلی های برقی جلو با قابلیت تنظیم در 6 جهت

آینه حساس به شدت نور

و…

گفتنی در رابطه با آپشن های ام جی جدید زیاد است…

 

مشخصات فنی و توان حرکتی:

 

موتور ۱۸۰۰ سی سی توربو با قدرت 160 اسب بخار قادر به تولید گشتاور( 215 ) نیوتن متر است.

صفرتا صد کیلومتر ام جی 6  کمتر از 9 ثانیه است , این به آن معناست که ام جی 6 توان رقابت با رقبایی

مانند سوناتا و امثال آن را دارد!

 

 

گیربکس جدید 6 سرعته دو کلاچه ام جی 6 بی رحمانه دنده هارا تعویض می کند.

ترمز دستی برقی و سیستم اتوهلد که در ام جی 6 فیس لیفت با حرف H نشان داده می شود کلاس کار

ام جی 6 را بالاتر از رقیبانش می برد. سیستم START/STOP که بمحض توقف بعد از چند ثانیه موتور

را خاموش می کند و با اولین اشاره به پدال گاز دوباره بطور خودکار استارت می خورد , بروز بودن و مصرف

بهینه  ام جی 6 را در پی دارد.

 

 

سیستم کنترل پایداری ام جی 6 جدید با کد ( DSC ) به همراه کنترل کشش چرخ ها ( TCS ) خیال خریدار

را آسوده می کند و با عملکرد دقیق خود کاملا قابل قبول است. سواری ام جی 6 به نرمی کرولاست نیست

ولی در مقابل مزدا 3 کاملا نرم و راحت است!

( البته نباید حجم 452 لیتری صندوق عقب ام جی 6 را فراموش کرد! )

از سویی دیگر مزدا 3 با ارتفاع پایین تر خود نسبت به سطح زمین هندلینگ و پایداری خاص خود را

رقم زده که در بسیاری از موارد منجر به برخورد با سطح مسیر و حتی گیر کردن کف خورد می شود!

در صورتی که  ام جی 6 با ارتفاع معمولی و سواری بین کرولا و مزدا ۳ باعث تحسین همگان می شود.

شاسی قوی و فنربندی حرفه ای ام جی 6 که در عین نرمی قدرت مانور و هندلینگی هم سطح بامزدا ۳

را ارائه می دهد. دقت سیستم ترمز ABS و سیستم EBD ام جی مثال زدنیست.

در حقیقت شما در کابین ام جی 6 همه نکات مثبت را در کنارهم خواهید یافت!

( مصرف ۷٫۷ لیتر همه چیز را زیباتر می کند )

در حال حاضر با کناره گیری مدیاموتور از واردات مجدد محصولات برند ام جی , باید منتظر بمانیم تا

شاید شرکت دیگری شانس خود را برای واردات و خدمات پس از فروش محصولات ام جی در ایران

بیاز مایید.

نویسنده: علیرضا صادق الوعد

 

 

گالری: