بررسی هایما S7 کراس اور درون شهری چینی ایران خودرو…

 

مدتی بود حتی خبری از ویتارا بگوش نمی رسید تا اینکه ناگهان بجای نسل جدید ویتارا شاهکاری

چینی با نام هایما S7 به ایرانیان معرفی شد!

 

 

خودرویی که با تکنولوژی و پلت فرم های مزدا سر و کار دارد.

( برند هایما از سال 1992 باهمکاری بخش خصوصی چین و شرکت مزدا شروع به کار کرد , تا اینکه

سهم مزدا به شرکت FAW چین فروخته شد )

 

مشخصات فنی:

 

موتور 1995 سی سی هایما می تواند حداکثر 148 اسب بخار و 180 نیوتن متر گشتاور تولید کند که نسبت به

وزن 1545 کیلوگرمی آن بشدت کم بنظر می رسد!

گیربکس 5 سرعته اتوماتیک هایما S7 که ساخت یک شرکت کره ایست , عملکرد کندی دارد , گویی بدلیل نرم تر

تعویض کردن دنده ها قصد ندارد آرامش خود را از دست دهد!

بهمین دلیل راجع به شتاب هایما S7 صحبت نکنیم بهتر است…

حداکثر سرعت هایما S7  بطور استاندارد 165 کیلومتر است که اگر کسی به این سرعت دست پیدا کرده لطفا به

ما هم اطلاع دهد! بنده شخصا در تصورم هم برای هایما S7 چنین سرعتی را غیر ممکن می دانم…

برای کنترل هایما S7 از ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ استفاده شده و سیستم های ABS-BAS-TCS-ESP

این مجموعه را کامل می کنند.

میانگین مصرف 8.8 لیتری که با توجه به وزن بالای اتاق و موتور 2 لیتری قطعا با افزایش روبرو خواهد شد.

 

 

 

 

امکانات رفاهی و کابین:

 

باورود به کابین هایما همانند بسیاری از دیگر چینی ها طرح های مختلفی از محصولات ژاپنی و کره ای را

مشاهده می کنید که باهم ادغام شدند.

 

 

بطور مثال طرح کیلومتر از تویوتا RAV4 الگو برداری شده و طرح داشبورد بیشتر کره ای بنظر می رسد.

 

 

 

جنس پلاستیکی داشبورد و طرح فیبرکربن برخی قطعات در مجموع برای افرادی که سخت پسند نباشند

شاید راضی کننده بنظر برسد , شاید…

اما نکته مثبت برای هایما S7 وجود امکانات کامل آن است:

  • فرمان برقی
  • سانروف بزرگ
  • ال سی دی
  • دوربین و سنسور دنده عقب
  • کروز کنترل
  • 4 کیسه هوا ( راننده – سرنشین – جانبی )
  • تهویه اتوماتیک
  • گرمکن صندلی 3 حالته برای سرنشینان جلو
  • تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت
  • آینه میانی حساس به نور
  • آینه های جانبی تاشونده برقی
  • سیستم نمایش میزان باد لاستیک ها
  • و…

 

 

 

 

به ترتیب از راست به چپ:

کلید بازو بسته شدن آینه های جانبی – کنترل شدت نور صفحه کیلومتر – کنترل آینه های جانبی

– کنترل ارتفاع نور چراغ های جلو

 

 

 

جافندکی + گرمکن های 3 حالته صندلی های جلو + پورت های USB و AUX

 

 

البته نبود چرم تنفسی برای صندلی ها باعث عرق کردن سرنشینان می شود که این نکته منفی در برخی دیگر

از چینی های بازار وجود دارد.

تست رانندگی:

 

پا را بر روی پدال ترمز گذاشته , دکمه استارت را فشرده و باقرار دادن دنده اتوماتیک 5 سرعته روی

حالت D شروع به حرکت می کنیم. کابین آرامی در اختیار است که با وجود سانروف بزرگ و فضای کافی

خصوصا برای سرنشینان عقب خبر از سفرهای پر خاطره می دهد.

نرمی سیستم تعلیق و فنربندی نرمال است و کوبش آنچنانی در کارنیست , ولی در حد یک کراس اور چینی…

البته هندلینگ و قدرت مانور هایما S7 تاحد زیادی قربانی این نرمی و آرامش در کابین شده اند.

هرچه به پدال گاز بیشتر فشار می آورید بیشتر شرمنده می شوید*******

کلا اگر بدنبال خرید هایما هستید نباید به سبقت های ناگهانی و رانندگی اسپرت فکر کنید!

گیربکس در نهایت آرامش دنده ها را تعویض می کند و این موضوع باعث استفاده راننده از حالت تعویض

دستی دنده می شود.

البته نگران نباشید چون تغییر خاصی رخ نمی دهد و همچنان وزن بالای کابین روی شانه های موتور 2 لیتری

هایما S7 سنگینی می کند!

در مجموع نباید از هایما S7 انتظار ویژه ای داشت.

خودرویی که فقط:

خانوادگی , خانوادگی , خانوادگی است…

ترمزها عملکرد خوبی دارند و سیستم های ESP و TCS بخوبی در کنترل خودرو به راننده کمک می کنند ولی

نباید بیش از حد هندلینگ و قدرت مانور هایما S7 را بچالش کشید!

بهترین بخش هایما S7 سیستم فرمان برقی آن بود که رانندگی را در ترافیک های شهری آسان تر می کرد.

 

 

نویسنده: علیرضا صادق الوعد