بررسی جک جی 5 اتوماتیک با موتور 1800 سی سی…

شرکت جک موتورز چین یکی از قدیمی ترین برندهای خودروسازی در کشور چین است.

این شرکت برای طراحی جی 5  از موئسسه ی پینین فارینا ایتالیا کمک گرفته است.

( پینین فارینا موئسسه طراحی اتومبیل در کشور ایتالیا است , که طراحی محصولات فراری را برعهده دارد )

 

مشخصات موتور:

 

موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجم دقیق 1834 سی سی طراحی شرکت میتسوبیشی که بارزترین

تکنولوژی بکار رفته در آن سیستم MPI یا پاشش چند نقطه ای بنزین است , توان ایجاد 140 اسب بخار را دارد.

گشتاور 165 نیوتن متری هدیه ای است که این موتور به مالکانش اهدا می کند تا لبخند رضایت را روی لب داشته باشند.

اما وجود گیربکس 4 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک ( قابلیت تعویض دنده بطور دستی ) کار را برای استفاده از تمام قدرت

این موتور سخت می کند و جای خالی حداقل یک دنده کاملا احساس می شود.

( میانگین مصرف سوخت ترکیبی در حالت استاندارد 7.6 لیتر )

 

 

 

امکانات رفاهی و کابین:

 

همیشه خودرویی که طرح زیبایی دارد یک گام از دیگران جلوتر است!

بدون شک رینگ های 16 اینچی اسپرت  و فابریک جی 5 اتوماتیک بر این زیبایی افزوده اند.

اما این نکته مهم است که آیا طرح داخل کابین می تواند مکمل طرح بیرونی باشد یا نه؟

البته در مورد جی 5 اتوماتیک پاسخ این پرسش مثبت است , چراکه از لحظه باز شدن درب جک جی 5 اتوماتیک

طرح فیبرکربن رودری و پوشش چرم مصنوعی خودنمایی می کنند.

 

 

پس از ورود به کابین صندلی های چرم و خصوصا غربیلک اسپرت و زیبای جک جی 5 اتوماتیک شما را

برای چند ثانیه به فکرفرو می برد!

بدون شک زیباترین بخش کابین جک جی 5 اتوماتیک همین غربیلک دوستداشتنیست..

دکمه های کنترل صوتی روی غربیلک در سمت راست و جای خالی کروزکنترل در سمت چپ که بعد از خرید از

طریق نمایندگی مجاز می توانید نمونه استاندارد آن را نصب و در مسافرت های طولانی از سفر لذت بیشتری

ببرید.

 

 

حالا نوبت دلبری کردن صفحه کیلومتر اسپرت ولی ساده جی 5 اتوماتیک است تا دلبری کند ,

صفحه کیلومتری با لبه های آبکاری شده و زیبا.

 

 

در پایین سمت چپ داشبورد چهار دکمه وجود دارند!

 

به ترتیب از راست به چپ :

کنترل ارتفاع نور چراغ جلو – کنترل روشنایی صفحه کیلومتر – سیستم کنترل فشار باد چرخ ها به نام TPMS – کنترل آیینه ها

 

داشبورد که همانند طرح اولیه ( جک جی 5 1.5 لیتری گیربکس دستی ) از مرسدس بنز سری C 2007 الهام گرفته است

بشدت چشم نواز و زیباست.

البته جنس برخی قطعات کنسول میانی بشدت زبر است که بسرعت چینی بودن جک را یادآور می شود!

 

 

سیستم صوتی معمولی و نبود ال سی دی فابریک که خبر از عدم وجود دوربین دنده عقب را می دهد , داد بیننده را

در می آورد. چراکه برای دنده عقب گرفتن با جک جی 5 اتوماتیک فقط سه عدد سنسور سپر عقب را در اختیار

خواهید داشت.

کولر اتوماتیک و زیر آرنجی فابریک همراه فضای داخلی متوسط تا حد زیادی راحتی راننده را افزایش می دهند.

در ردیف عقب صندلی ها , فضای کافی و بزرگی انتظار سرنشینان را می کشد.

ولی این فضا برای نفر وسط کمی کمتراست!

دلیل این موضوع کنسول میانی و وجود خروجی های تهویه برای سرنشینان عقب است , نقطه قوت دیگری در کابین

جک جی 5 اتوماتیک.

 

 

 

تست رانندگی:

 

سوئیچ تاشو را بازکرده و با فشردن پدال ترمز استارت می زنیم!

دنده را در حالت D قرار داده و حرکت آغاز می گردد , اوضاع در دور موتورهای پایین خوب است و تا

زمانیکه دور موتور به محدوده قرمز رنگ نزدیک نشده صدای موتور کمتر در کابین احساس می شود.

اما صدای موتور نیز جذاب و اسپرت بنظر می رسد و فضای جادار کابین + سواری نرم جی 5 اتوماتیک

لبخند رضایت را روی لب جاری می کند.

گیربکس کمی تنبل بنظر می رسد و شما را وادار به استفاده از حالت تعویض دستی می کند.

گیربکس در حالت اتوماتیک دور موتور را نگه داشته و ناگهان دنده را تعویض می کند تا بیشترین حد از

لذت و قدرت را ایجاد کند!

ترمز های دیسکی چهار چرخ ( دیسک جلو خنک شونده ) مجهز به ABS چهار کاناله و سیستم EBD که

کاملا قابل اعتماد هستند…

وزن 1355 کیلوگرمی جی 5 اتوماتیک بهمراهی طراحی اسپرت جی 5 اتوماتیک قدرت مانور و چسبندگی

قابل قبول و مطمئنی را ایجاد کرده است. حالا زمان باز کردن سانروف است تا کمی از حرارت داخل کابین کم کند…

 

( حجم صندوق عقب: 415 لیتر )

 

نا گفته نماند جک جی 5 اتوماتیک توانسته در مرکز تست تصادف چین 5 ستاره ایمنی را بطور کامل دریافت کند.

( کلیپ تست در پایان متن بررسی موجود است )

 

نویسنده: علیرضا صادق الوعد

 

کلیپ تست تصادف جی 5 اتوماتیک در موئسسه تست تصادف چین سال 2013: