این خودرو دقیقا همان لوگان است ولی با نام تجاری سیمبل ، که توسط نگین خودرو عرضه می شود!

پلت فرم و شاسی نسل اول ارتقاع یافته , که این امر در بهترین حالت ممکن صورت پذیرفته.

موتور مدل ارائه شده توسط نگین خودرو همان 1600 سی سی قدیم هست که ECU آن با برنامه

ریزی مجدد , مصرف سوخت بهینه تری ارائه می کند!

 

 

logan-17

 

اما براستی طراحی سیمبل زیباست و بشدت جلب توجه می کند.

کیفیت رنگ و تنوع رنگ بندی برای سفارش , یکی دیگر از محسنات سیمبل است. این اتاق همان اتاق سری

اول لوگان در سال 2004 است , اما با تغییراتی اساسی…

بطور مثال حجم صندوق بار سیمبل از نسل اول بزرگتر شده , ولی پهنای بدنه سیمبل از نسل اول لوگان کمتر است!

در اصل سیمبل نسبت به لوگان نسل قبل کشیده تر و باریک تر شده است.

 

logan-9

logan-15

 

البته این به آن معناست که وقتی می گویند لوگان خودرویی مهندسی ساز است بی راه نگفته اند , چرا که بقدری

طراحی اولیه خوب بوده که با اندکی تغییرات در جزئیات طرح می توان آن را به فرشته ای زیبا رو تبدیل کرد.

از هر زاویه ای که به سیمبل نگاه می کنید جایی برای ایراد گرفتن از طراحی سیمبل پیدا نمی کنید.

 

logan-26

 

همه چیز هوشمندانه و دقیق با نظمی خاص در کنارهم قرار دارد و بجای بیرون زدگی گلگیرهای لوگان نسل اول

حجمی عضلانی و یک دست جایگزین شده که بشدت شکیل بنظر می رسند.

نمای جلوی سیمبل هماننده یک طوطی دوست داشتنیست که آرام روی یک شاخه نشسته است.

 

logan-16

 

استفاده از کاسه چراغ های بزرگ و خوش طرح که کاملا با طرح کلی خودرو سازگار است , در کنار نوارهای

آبکاری شده در روی دستگیره ی درب ها و پروژکتورهای جلو سیمبل را زیباتر کرده است.

 

logan-18

 

دستگیره درب ها با طرحی بزرگتر و زیبا به نمای جانی کمک شایانی کرده است , اما وقتی به طراحی عقب خودرو

نگاه می کنید اینبار بجای ایراد گرفتن شروع به تحسین طراحان رنو خواهید کرد!

طرحی که بنده را بیاد تویوتا کرولا 2009 انداخت!

 

logan-36

logan-37

 

گفتنیست که برای درب صندوق عقب سیمبل از نوعی قفل استفاده شده که امکان فقل شدن توسط سوئیچ را

داراست و اگر شما سوئیچ را در داخل صندوق جا بگذارید براحتی و با فشردن قفل درب صندوق بازمی گردد.

 

logan-27

 

دستگیره ها با فرم جدید خود و عملکردی نرم شمارا به داخل کابین سیمبل دعوت می کنند.

 

LOGAN_1385

 

در ابتدا با تریم دو رنگ و زیبا روبرو شده که کیفیت خوبی هم دارد.

 

logan-1

 

logan-28

 

طراحی داشبورد بسیار زیبا و جذاب است , البته پارچه ای بودن صندلی ها کمی از لذت را کم می کند!

ولی باید گفت نرمی فوم استفاده شده در صندلی ها جلب توجه می کند. تغییرات درون کابین بحدی زیاد است

که تحسین مخاطبان را برمی انگیزد. البته سیمبل قرار نیست لوکس باشد و ادعایی هم در این زمینه ندارد.

سیمبل یا همان لوگان برای استفاده ی خانواده های سطح متوسط اروپا و دیگر نقاط جهان طراحی شده , بنابراین

ایرادی به پارچه ای بودن صندلی ها وارد نیست.

 

logan-7

 

جابه جاشدن دکمه های کنترل شیشه ها از وسط داشبورد برروی درب ها , و قرار گرفتن دکمه های شیشه های

عقب در قسمت پاییی داشبورد ( جهت استفاده راننده ) از نکات مثبت بوده که با وجود یک ال سی دی که البته

فقط اتصال به USB-AUX را داراست کامل می گردد.

( عدم پوشش DVD-CD )

 

loga-25

logan-1-2

logan-1-1

 

کنترل سیستم صوتی و تماس تلفنی دقیقا هماننده مگان در کنار غربیلک فرمان سیمبل محیا گردیده است.

 

logan-3

 

در این میان از همه چیز مهم تر برای سیمبل وجود کروز کنترل فابریک است که راحتی سفر با سیمبل را رقم می زند.

کروز کنترلی که از روی غربیلک قابل تنظیم است و البته در قسمت پایین وسط داشبورد دکمه ی فعال کردن

  • کروز ( ثابت شدن سرعت )
  • لیمیت ( قفل شدن سرعت )

وجود دارد , که در حالت کروز نیازی به گاز دادن شما نیست!

 

logan-2

 

ولی در حالت لیمیت شما می توانید باقفل کردن سرعت خود برای جلوگیری از جریمه شدن میزان گاز را خود تعیین کنید

یا با خیال راحت به شیطنت در ترافیک های درون شهری بپردازید.

وجود نویگیشن برای سیمبل یک امتیاز بزرگ محسوب می شود , باوجود نویگیشن سیمبل می توان در هر منطقه ای از

ایران پهناور و دوست داشتنی , باحتی آدرس یا مسیر مورد نظر را پیدا کرد.

البته این هم از محسنات نصب بودن ال سی دی و نویگیشن فابریک است!

اما از دیگر محسنات ال سی دی قابلیت نصب دوربین دنده عقب است که اصلی ترین مشکل لوگان ها محسوب می شود.

در بسیاری از طراحی های مدرن ارتفاع بلند صندوق عقب مانع از دید کامل و دقیق راننده می شود که می توان به کمک

سنسور و دوربین دنده عقب این ایراد را برطرف کرد.

البته سنسور دنده عقب برروی تمام سیمبل های تحویلی نصب شده است که در تیپ فول با دوربین دنده عقب کامل

و بطور هماهنگ عمل می کنند. گیربکس 4 سرعته با قابلیت تعویض دستی که هماننده BMW شیوه ی سبک کردن دنده

به سمت پایان و سنگین کردن آن به سمت بالاست.

 

logan-5

 

موتور هم همان 1600سی سی 105 اسب بخار است که روی تولیدات داخلی نصب شده!

اما با برنامه ریزی مجدد ECU , سیمبل حالت کم مصرف ( اقتصادی یا ECO ) بخود گرفته است که این امر از

توان و عملکرد سیمبل نه کاسته است , بلکه  صرفا میزان مصرف سوخت ترکیبی سیمبل را بشدت پایین تر آورده است.

( کمتر از 6 لیتر درصد کیلومتر )

بدلیل گرم و خشک بودن اقلیم ایران عزیزمان , موتورهای 1600سی سی در فصل های گرم با مشکلات جدی روبرو هستند.

چراکه باورود کولر به سیستم موتور توان و کشش این موتورها کم می شود , اما گفتنیست که سیمبل از این نظر هم

چندان با مشکل روبرو نیست و راضی کننده است.

 

logan-23

 

logan-22

 

logan-21

 

سیمبل شبهی از تویوتا کرولاست که در استهلاک پایین – مصرف اقتصادی و کیفیت ساخت بالا

شهرہ ی عام و خاص است. اما براستی سیمبل با کیفیت ساخته شده و جایی برای ایراد نیست!

سیمبل عرضه شده مونتاژ رومانی و مراکش بوده که تفاوتی بین دو مونتاژ دیده نمی شود.

ولی سرمایه گذاری اصلی شرکت رنو در شرکت دیسیا رومانی است که برخی داچیا خطابش می کنند بوده و

خط تولید آن در هر دقیقه یک خودرو تولید می کند.

تولیدات دیسیا رومانی داستر – سیمبل – ساندرو و… می باشد.

نگران نباشید چراکه تمامیه قطعات فرانسوی بوده و جایی برای تریدید نیست!

حتی لاستیک های سیمبل هم از یک برند ژاپی با کیفیت است تا سواری سیمبل نرمی بیشتری داشته باشد.

 

logan-25

logan-24

 

فضای سرنشینان عقب هم بسیار بزرگ و مناسب است , شاید تنها گلایه ای که می توان بیان کرد قیمت بالای

سیمبل است که البته برای طرفداران برندهای اصیل که بشدت بابرند های چینی مشکل دارند کاملا توجیه پذیر است!

 

نویسنده : علیرضا صادق الوعد

مشخصات فنی سیمبل :

 

symbol

 

گالری سیمبل :

 

logan-33 logan-34 logan-32 logan-31 logan-30 logan-29 logan-20 logan-12 logan-13 logan-14 logan-15 logan-19 logan-11 logan-10 logan-8 logan-6 logan-4