کابین:

 

توجه داشته باشید که 4C یک ( شبه ) کامل از فراری ای ماننده 458 است , ولی قرار نیست رفتاری

دقیقا شبیه یک فراری داشته باشد.

بطور مثال :

فراری 458 براحتی توانایی رسیدن به سرعتی بیش از 300 کیلومتر را دارد , این در حالیست که کمترین

فشار و اضطراب از سوی خودرو به راننده و سرنشین منتقل می شود.

اتفاقی که در کابین آلفارومئو 4C رخ نخواهد داد!!!

همه چیز طراحی شده تا 4C یک بچه فراری ارزان قیمت باشد , که با قلب تپنده 1742 سی سی بشدت

پیشرفته خود , بهترین حالت ممکن از هیجان را تا سرعتی نزدیک به 260 کیلومتر در ساعت فراهم کند.

هیجانی بشدت ارزان تر و به صرفه تر از مدل های خاص فراری…

 

حالا زمان ورود به کابین 4C فرارسیده است :

 

alfa-romeo-4c-3

 

خبری از سیستم ورود یا استارت بدون کلید نیست! اصولا ورود به اینگونه خودروها کاری سخت است.

خصوصا برای بلند قدها , چرا که ارتفاع 118 سانتی متری سقف 4C از سطح زمین واقعا کوتاه بنظر می رسد.

شما در کابین 4C احساس نشستن برروی زمین را خواهید داشت ! چرا که شما دقیقا درون شاسی فیبرکربنی 4C نشسته اید!

 

شاسی 4C

شاسی 4C

dsc_0010

Alfa Romeo 4C

 

اما درعوض دریچه ای جدید برروی چشمان شما باز می شود , و به یاد فیلم هایی ماننده سریع و خشن خواهید افتاد.

احساس می کنید می توان با 4C از زیر یک تریلی با اطمینان کامل عبور کرد!

 

alfa-romeo-4c-23

alfa-romeo-4c-22

alfa-romeo-4c-21

 

ولی وقتی نوبت به سیستم تهویه و سیستم صوتی خودرو می رسد اوضاع تغییر می کند. طراحی بشدت

معمولی و فاقد جذابیت ، که جای تعجب دارد…

تا اینکه نگاهمان به قسمت میانی کنسول می افتد!

 

گیربکس آلفارومئو

کنسول میانی : شامل گیربکس – تنظیمات آیینه ها – تنظیم حالت رانندگی

 

سیستم تنظیم حالت رانندگی انحصاری آلفارومئو با نام DNA

سیستم تنظیم حالت رانندگی انحصاری آلفارومئو با نام DNA

 

تنظیماتی ساده اما کاملا حرفه ای که دقیقا کپی برابر اصل مدلهای فراری و لامبورگینی می باشد.

در سوپراسپرتهای امروزی همه چیز از سبکترین جنس ممکن ساخته می شود , از صندلی ها گرفته تا کمربند ایمنی!

باید بدانید سازمان استاندارد ایران بدلیل ارتفاع پایان 4C هنوز مجوز تردد به این فلفل ایتالیایی را نداده است

و تاکنون کمتر از 10 دستگاه از این خودرو پلاک شده اند.

 

alfa-romeo-4c-18

 

alfa-romeo-4c-20

 

هنوز یادمان هست پورشه باکستری که در خیابان شریعتی تهران به پرواز درآمد و با تنه ی درخت برخورد کرد.

در صورتی که هیچ خودروی دیگری در اطراف آن نبود!

در اصل بدلیل ارتفاع پایان باکستر و سرعت بالا ، اختلاف سطح های موجود در خیابان های تهران باعث انتقال

ضربات به شاسی و اتاق خودرو شده و این باکستر زرد رنگ ماننده یک توپ بسکتبال چندین بار با سطح آسفالت

برخورد کرد ,  و درنهایت به پرواز در آمد تا تنه ی درخت را در آغوش بگیرد…

اتفاقی که ممکن است برای دیگر ماجراجویان , اینبار با 4C رقم بخورد…

 

alfa-romeo-4c-16

 

اعجاز ایتالیایی :

 

زمانی که تمام برندهای بزرگ مانند : فراری ، مازراتی و آلفارومئو در مالکیت شرکت فیات قرار می گیرند , دیگر نمی توان

انتظارات را پایین آورد!

بنابراین بررسی 4C خیلی ساده نیست!

تصور کنید که طراح ارشد مازراتی طراحی 4C را بر عهده داشت!

شرکت مازراتی وظیفه ی ساخت شاسی فیبرکربنی 4C!

فراری در بخش سیستم تعلیق و موتور!

و بزرگان آلفارومئو در جزئیات استادانه هنرنمایی می کنند!

عجوبه ای ماننده آلفارومئو 4C متولد می گردد.

 

 Alfa Romeo 4C

 

خودروی که بشدت جمع و جور و دوست داشتی بنظر می رسد. از هر زاویه ای که به 4C نگاه می کنیم بیشتر

مجذوبش می شویم. سوپراسپرتی ایتالیایی با پهنایی بیش از لامبورگینی گالاردو!!!

 

alfa-romeo-4c-7

 

توان حرکتی :

 

موتوری 1742 سی سی بهمراه توربو شارژ که 237 اسب بخار قدرت را در 6000 دور در دقیقه تولید می کند , نشان

از دانش و توان فنی بالای فراری و آلفارومئو دارد…

 

موتور-سیستم اگزوز

موتور و سیستم اگزوز

 

حال اگر بدانید شتاب اولیه 4C تنها 4,1 ثانیه است ناگهان بوجد می آیید!

البته قدرت تحمل فشار 1,1 جی هدیه فراری , این استاد بزرگ هندلینگ سوپراسپرت سازان دنیا به 4C دوست داشتنیست!

این به آن معناست که خریدارن 4C یک فراری ارزان قیمت با برند آلفارومئو خواهند داشت.

 

سیستم تعلیق 4C

سیستم تعلیق 4C

 

موتور را روشن می کنیم ، سیستم اگزوز دست ساز مازراتی صدای بی نظیر بشما ارائه می دهد.

 

اگزوزهای 4C

اگزوز 4C

alfa-romeo-4c-8

 

سواری 4C حد متوسطی از نرمی و خشک و اسپرت می باشد. اما تحسین برای گیربکس دو کلاچه بنظر کم می رسد!

 

alfa-romeo-4c-25

alfa-romeo-4c-24

 

دنده ها کاملا بی رحمانه تعویض می گردند و هر بار که دنده ای تعویض می گردد سیستم اگزوز خودرو فضای

داخلی خود را با تمام توان تخلیه می کند و اینکار موجب صدایی هیجان انگیزتر می شود…

ترمزها در هر سرعتی مطمئن و کار آمد هستند , که این امر اعتماد به نفس راننده را بالاتر می برد.

 

چرخ جلو

چرخ جلو

چرخ و دیسک ترمز جلو خنک شونده

چرخ و دیسک ترمز جلو – خنک شونده

چرخ و دیسک ترمز عقب - خنک شونده

چرخ و دیسک ترمز عقب – خنک شونده

 

گفتنیست که یکی از امتیازات 4C ابعاد کوچک و شتاب پایان تر نسبت به دیگر سویراسپرت هاست!

 

alfa-romeo-4c-13

alfa-romeo-4c-14

alfa-romeo-4c-15

دریچه ورود هوا به سمت موتور

 

چرا که در شهری مانندہ تهران با 4C شیطنت بیشتری امکان پذیر است و شما این امکان را دارید تا دنده ها را در

دور بالاتری تعویض کنید , و از شنیدن صدای اگزوز 4C لذت ببرید.

در صورتی که ܝ خودرویی ماننده مرسدس بنز SLS که قیمت آن در ایران 6 میلیارد تومان است و موتور قدرتمندش

با دوازده سیلندر می تواند شتاب اولیه 3 ثانیه را رقم بزند!

 

SLS-BLAK

 

باور کنید در شهری باترافیک تهران بزرگ , کسی حتی جرات شتابگیری با SLS را هم ندارد…

اما مصرف سوخت ترکیبی 6.8 لیتر درصد کیلومتر ( در حالت استاندارد ) برای 4C که بهتر از این امکان ندارد!

 

نویسنده : علیرضا صادق الوعد

 

مشخصات فنی آلفارومئو 4C :

 

 ALFA-ROMEO-4C

 

کلیپ تست رانندگی و تست سرعت نهایی آلفارومئو 4C :